|
کدخبر: 196957

امروز در بورس چه گذشت؟ (۱۰ شهریور)

امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ شاخص کل بورس ۲۴ هزار واحد رشد کرد و رکورد ورود پول حقیقی در سال ۱۴۰۰ شکسته شد.

بورس امروز در بورس چه گذشت؟ (۱۰ شهریور)

در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۲۴ هزار ۵۲۱ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید.

پایان صعودی هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی به کانال ۱.۵ میلیونی بازگشت. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه ۲۴ هزار و ۵۲۱ واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۷۲ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات ۸ هزار و ۴۷۸ واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۱ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۴۸ واحد رشد کرد و به رقم ۲۲ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۴۰۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۹۲ نماد بورسی و ۱۱۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۷۵ نماد کاهش قیمت داشتند که ۵۴ نماد بورسی و ۲۱ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۸۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

رکورد ورود پول حقیقی

روز چهارشنبه پس از ۳ روز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۸۵۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که بیشترین رقم در ۷ ماه گذشته است. رکورد پیشین به ۱۲۸ روز کاری در ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ بازمی‌گردد.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام صبا (شرکت سرمایه گذاری صبا تامین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۵۲ میلیارد تومان بود. پس از صبا، سمتاز (سیمان ممتازان کرمان) و پارس (شرکت پتروشیمی پارس) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

روز چهار‌شنبه نمادهای «فارس»، «میدکو» و «پارس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «شبریز»، «وکار» و «وتجارت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و کدما و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، دی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

مازاد تقاضا در بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۷۶ درصد رشد کرد و در رقم هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۸۳ درصد کاهش یافت و ۴۲ میلیارد تومان شد.

شرکت نفت سپاهان (شسپا) با صف‌ خرید ۲۱۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شسپا، نمادهای سپید (شرکت سپید ماکیان) و برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کمرجان (شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۳۴ میلیارد تومانی داشت.پس از کمرجان، دبالک (شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک) و وسقم (شرکت سرمایه گذاری استان قم) بیشترین صف فروش داشتند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه ۴ درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با افت ۲۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۱۰ هزار و ۹۲۲ میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش معاملات اوراق در بورس

ارزش معاملات اوراق بدهی که ۳۴ درصد معاملات بازار را تشکیل می‌دهد با رشد ۱۰۸ درصدی به ۷ هزار و ۲۲ میلیارد تومان رسید.

شبندر و دی صدرنشین جدول معاملات

در معاملات امروز شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۳۴۸ میلیارد تومان بود.

پس از شبندر، کدما بیشترین ارزش معاملات را داشت و برکت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۷۷ سهم در صدر قرار گرفته است. شبندر در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. خپارس و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

معاملات+بورس

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها