|
کدخبر: 192128

پیش‌بینی جذاب از آینده بورس

بازار سهام در هفته گذشته روندی صعودی داشت و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل بورس به یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید. اما کارشناسان روند بازار هفته آینده را چطور ارزیابی کردند؟

بازار سهام در هفته گذشته با روندی صعودی بود و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل بورس به یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید. اما کارشناسان روند بازار هفته آینده را چطور ارزیابی می‌کنند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بدون استراحت به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. تحرکات شاخص به سمت بالا این نگرانی را بیشتر می‌کند که اکثر نماد‌های بازار به اندازه شاخص در یک ماه گذشته رشد نکردند و از جو کلی بازار جدا مانده‌اند.

وی همچنین افزود: تا هفته آینده اگر روند بازار صعودی باشد رسیدن شاخص به محدوده یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی محتمل است. اگر شاخص تا پایان سال به دو میلیون واحد برسد، این رقم را رد می‌کند و به محدوه‌های بالاتری حرکت می‌کند. زیرا گزارشی که شرکت‌ها منتشر کردند سیگنال رشد شاخص را می‌دهند.

سلمان بابایی‌زاده، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند شاخص کل بورس گفت: تا پایان سال برآیند کلی از بازار مثبت است و به نظر می‌رسد شاخص کل به کانال دو میلیون واحد نزدیک شود، اما با مقاومت یک ملیون و ۵۰۰ هزار واحدی در حال حاضر رو به رو است.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه گفت: احتمال رسیدن شاخص به مرز دو میلیون واحد بر فرض پایین نیامدن دلار و فروش نفت زیاد است. اما باید توجه داشت که برای تحلیل دقیق، شرایط مختلفی را باید در نظر بگیریم که در حال حاضر روند بازار سرمایه با ابهامات سیاسی و اقتصادی زیادی در سطح داخلی و خارحی رو به رو است و اجازه تحلیل درست را نمی‎‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر