|
کدخبر: 190815

پیش بینی بورس در هفته سوم مرداد ماه

کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار روز شنبه ۱۶ مرداد گفت: برآیند کلی از هفته آینده نشان می‌دهد با فرض ثابت بودن شرایط، روند بازار تا پایان هفته مثبت باشد. اما رشد شارپی را نخواهیم دید.

در جریان معاملات هفته گذشته بازار سهام، شاخص کل بورس از کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید و روند بازار علاوه بر تعادل نسبی با صعود و رشد نماد‌های بزرگ همراه شد. اما پیش‌بینی کارشناسان از روند بازار برای اولین روز معاملاتی هفته آینده شنبه (۱۶ مرداد) به چه صورت است؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار شنبه (۱۶ مرداد) گفت: با وجود رشد بازار در دو هفته گذشته و کسب بیشترین بازدهی بورس در سال جاری در روز‌های گذشته، به نظر می‌رسد شنبه و اوایل هفته آینده بازار با افزایش عرضه رو به رو باشد.

وی افزود: شاخص‌های اثرگذار و تعیین‌کننده روند بازار مثل کسری بودجه، گشایش در مذاکرات برجام و نرخ تورم تغییری ایجاد نشده است؛ بنابراین در حال حاضر بازار با یک جو هیجانی مواجه است و این شرایط را بیش‌خور کرده است.


آقابزرگی درباره روند بازار هفته آینده گفت: نهاد‌های مرتبط و ناشرین هفته آینده از فرصت به وجود آمده در بازار استفاده خواهند کرد. به نظر می‌رسد روند بازار از رشد شارپی هفته گذشته فاصله بگیرد و با افزایش عرضه رو به رو شود.

وی تشریح کرد: به دلیل سیگنال‌هایی که رئیس جمهور جدید به بازار سهام در هفته گذشته داد جو هیجانی در بازار ایجاد شده است و رشد گسترده شاخص کل تنها به این دلیل است و دلیل دیگری ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند کلی از هفته آینده نشان می‌دهد با فرض ثابت بودن شرایط، روند بازار تا پایان هفته مثبت باشد. اما رشد شارپی را نخواهیم دید. وی افزود: پیش‌بینی می‌شود پتروشیمی‌ ها، کانی‌ها، فولاد و پالایشی محور اصلی رشد بازار باشند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها