|
کدخبر: 187705

کدام سهم ها در بورس گران می شوند؟

براساس پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار سهام، فراز و نشیب‌ها در بازار سرمایه محدود هستند و شاخص با وجود روند مثبت در هفته‌های گذشته رشد شارپی را ثبت نکرده است.

 با توجه به روند چند هفته اخیر بازار سهام آیا منطقی است پس از تعطیلات، سهام جدید بخریم؟ برای پاسخ به این سوال باید پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار سهام را دید. چهار پیش‌بینی را در این گزارش می‌خوانید.

سلمان نصیرزاده : زمانی که دولت جدید در مرحله‌ای قرار بگیرد که تایید  صلاحیت‌های وزرا و تیم اقتصادی را شروع کند بازار رفتار محافظه‌کارانه‌ای را از خود نشان می‌دهد. اما باید توجه کرد که توقع بازار سرمایه از دولت دستکاری نکردن در مکانیزم اصلی بازار و افزایش شفافیت است.

سعید درخانی: با توجه به احتمال کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، به نظر می‌رسد قیمت دلار از محدوده‌های فعلی بیشتر شود. فروش شرکت‌ها بیشتر شوند و بازار سرمایه به صورت تورمی رشد کند. با توجه به کسری بودجه امسال پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت دولت باید نرخ ارز را در بودجه به بالای بیست هزار تومان افزایش دهد.

ابراهیم سماوی: نمادهای گروه پتروشیمی و پالایشی هم در چند هفته گذشته رشد قیمتی خوبی داشتند. در حال حاضر این گروه درباره نرخ‌های جهانی با ابهام رو  به رو هستند. به دلیل عرضه‌های روز گذشته با روند منفی همراه شده‌اند. اما باید به طور کلی توجه داشته باشیم که رویکرد کلی بازار تغییر کرده است. به طور کلی اگر در چند روز آینده نرخ‌های پالایشی‌ها اعلام شوند باز هم می‌توانیم روند متعادل‌تری را برای این گروه متصور باشیم. درباره روند گروه خودرویی هم باید گفت این گروه هم مثل نمادهای دیگر با رشد قیمتی همراه بوده‌اند. در حال حاضر هم لیدری بازار را بر عهده گرفتند. خودوریی‌ها با توجه به تحرکات اخیرشان نیازمند اصلاح در کوتاه‌مدت هستند.

فردین آقا بزرگی : بازار در حال حاضر روند طبیعی خود را دارد. فراز و نشیب‌ها در بازار سرمایه محدود هستند و همان‌طور که مشهود است شاخص با وجود روند  مثبت در هفته‌های گذشته رشد شارپی را ثبت نکرده است. با توجه به حجم معاملات، حجم عرضه‌ها و نزول مناسب سطح عمومی قیمت‌ها و شاخص کل شاهد یک روند صعودی سریع در بازار نیستیم. همچنین به واسطه انتظارات تورمی شکل گرفته در نتیجه کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال جاری، بورس می‌تواند رشد خوبی را داشته باشد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    سماوی کوس کش چندین ماهه سهم پالایشی در منفی هست پوفیوز جاکش حرومزاده چی خوب بود بیشرف لعنت بر پدر مادرت

    • ناشناس ارسالی در

      الاغ های نفهم با همدستی دولت تزویر و ناا میدی ،پول های بی زبان مردم را سر به کیسه کردند خدا لعنتشان کند .

ارسال نظر