|
کدخبر: 185362

بورس وارد فاز اصلاحی می شود؟

کارشناس بازار سرمایه روی رشد بازار با افزایش فعالیت سهامداران خرد تأکید کرده و گفت: بازار با وجود انتظارات تورمی صعودی و متعادل است.

بورس بورس وارد فاز اصلاحی می شود؟

امروز، بازار سرمایه پس از گذر از روز منفی خود، امروز جانی دوباره گرفت و توانست بیش از ۱۴ هزار واحد رشد کند. در حالی که خبرهای صنعتی علیه فولادی‌ها و سیمانی‌ها هستند، افزایش قیمت‌ها در بازار این دو صنعت باعث شد تا بار دیگر سهامداران به خریداری سهام این صنایع بپردازند و باز هم بازار با رشد شاخص‌سازها رو به پیشرفت حرکت کند. معاملات روز جاری باعث شد تا شاخص فلزات اساسی بیش از ۲۰ هزار واحد رشد کند.

در جریان معاملات امروز، بیشتر تمرکز بر سه گروه خودرو، فلزات اساسی و بانک‌ها بود؛ اما در نهایت شاخص کل، با رشد ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحد افزایش، روی یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۲ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با ۵ هزار و ۱۱۹ واحد رشد، رقم ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد را نشان داد که نشان‌دهنده بالا بودن میزان خرید در سهم‌های کوچک بازار بود.

علی رضوانفر، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با معاملات بورس به طور کلی گفت: روند کلی بورس مانند همیشه مثبت است و البته، نباید نقش فصل مجامع را در این میان، نادیده گرفت. شرکت‌های بورسی با برگزاری مجمع‌های خود، سود تقسیمی خوبی به سهامداران می‌دهند که باعث خریداری شدن سهام آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران شده است.

وی در ادامه مطرح کرد: رشد نقدینگی در بازار باعث شده است که بانک‌ها سود بین بانکی را کاهش دهند و این یکی از دلایل عمده رشد شاخص بود، اما همچنان باید به ابهامات بازار توجه کرد چراکه هنوز تیم اقتصادی دولت آینده مشخص نشده است و گزینه‌های اعلام شده برای وزارت به گونه‌ای است که دیدهای مختلفی نسبت به بازار سرمایه وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به خروج بالای نقدینگی در معاملات دیروز، تصریح کرد: روز گذشته میزان زیادی نقدینگی از بازار خارج شد، اما ورود پول حقیقی به بازار در معاملات امروز باعث شد که بازار تقریبا یکدست سبز به نظر برسد و فعالان به این بازار امیدوار شدند.

رضوانفر اضافه کرد: بعید نیست در هفته جاری فاز اصلاحی در بازار شکل بگیرد اما تا اواسط هفته دوباره جو کلی بازار مثبت خواهد شد و روزهای پایانی هفته هم متعادل و صعودی می‌شود.

وی درباره سهم‌های مختلف در بازار گفت: در حال حاضر، سهم‌های زیادی در بازار هستند که با تغییرات دلار رشد و یا افت می‌کنند. با این تفاسیر، سهم‌های صادرات‌محور از جمله سهم‌های فولادی، پتروشیمی و پالایشی در بازار بهترین رشد را خواهند داشت و با توجه به ارزندگی بالای آن‌ها می‌توان گفت که بازار بیشتر به سمت این سهم‌ها حرکت خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بازار سهام در این روزها نیازمند بازگشت اعتماد و پول سهامداران حقیقی است و تا زمانی که سهامداران خرد در بازار فعال نباشند، نمی‌توان انتظار داشتن یک روند در بازار داشت.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها