|
کدخبر: 183422

نماد بورسی شبندر کی بازگشایی می شود؟

شرکت نفت بندر عباس (شبندر) از ۱۲ خرداد ماه امسال به علت تصمیمات مجمع عادی فوق‌العاده و برای تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی بسته شد. این نماد کی بازگشایی می شود؟

بورس نماد  بورسی شبندر کی بازگشایی می شود؟

شرکت پالایش نفت بندر عباس با نماد شبندر از ۱۲ خرداد ماه سال جاری به علت تصمیمات مجمع فوق‌العاده و برای تصمیم‌گیری درباره افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی بسته شد. این شرکت با سود انباشته حدود چهار هزار میلیارد تومان، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام به افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرد.

این نماد از ابتدای سال مالی ۱۳۹۹، با قیمت ۹۷۷ تومان آغاز به کار کرد و تا تیر ماه ۱۴۰۰ به دو هزار و ۱۳۶ تومان رسید و در یک سال گذشته ۵۶ روز معاملات منفی و در مقابل ۴۱ روز مثبت را گذرانده است.

شبندر کی بازگشایی می شود؟

با آغاز معاملات فردا شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ این نماد درست یک ماه است که بسته می‌باشد. پرسشی که سهامداران آن دارند این است که این نماد کی بازگشایی می‌شود؟

با توجه به اینکه میزان افزایش سرمایه شبندر بیش از ۲۰۰ درصد بوده است بنابراین نماد تا زمان ثبت تغییرات سرمایه شرکت در روزنامه رسمی کشور متوقف می‌ماند و پس از آن نماد بازگشایی می‌گردد.

البته برخی گمانه زنی‌ها حکایت از آن دارد که این نماد پالایشی احتمالا اواخر تیرماه یا اوایل مرداد ماه سال جاری بازگشایی شود و احتمالا این بازگشایی هم به بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه موکول شود.

همچنین هنوز سهام جایزه به سبد سهام سهامداران این نماد افزوده نشده است.

عملکرد شبندر در خرداد ماه چگونه بود؟

بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت نفت بندر عباس (شبندر) که در پنجم تیر ماه منتشر شد نشان می‌دهد در خرداد ماه امسال پالایشگاه نفت بندر عباس یک میلیون و ۶۰۲ هزار متر مکعب انواع محصولات پترو پالایشی خود را به فروش رسانده است و نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۴۴۶ هزار متر مکعب به فروش رسانده بود حدود ۱۱ درصد میزان فروش آن افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که میزان فروش شبندر نسبت به ماه گذشته حدودا ۲٫۵ درصد افت داشته است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها