|
کدخبر: 176021 شهریار خادمی

در گفت‌وگوی گسترش نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه:

کدام کاندید ریاست جمهوری بورس را می فهمد؟

در بین نامزدهای انتخاباتی می توان به دونفر در زمینه بهبود اقتصاد و خاصه بازار سرمایه امیدوار بود که آن دونفر رییسی و همتی هستند و می توان با اطمینان گفت که جلیلی، زاکانی، رضایی، قاضی زاده و مهرعلیزاده هیچگونه برنامه مشخصی برای بهبود بازارسرمایه ندارند.

بورس کدام کاندید ریاست جمهوری بورس را می فهمد؟

بازار سرمایه ماه خرداد را در حالی قرار است طی کند که ما در این ماه انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم را پیش‌رو داریم و همین مساله تاثیر زیادی در روند بازار خواهد داشت. در گذشته بورس ما بازار مهمی نبود که گروه‌های سیاسی بخواهند برای انتخابات کاری برایش انجام دهند ولی اکنون بازار مهمی شده و نگاه بسیاری از مردم شاید به روند این بازار باشد. سقوط بورس می‌تواند نارضایتی گسترده‌ای ایجاد کند و این درحالی است که کاندیداهای تایید صلاحیت شده برنامه مشخصی برای بازارسرمایه ندارند در این میان عده ای معتقدند که روند صعودی بازار در روزهای گذشته به علت نزدیکی به انتخابات دستکاری شده است و بازار تا زمان انتخاب رییس دولت سیزدهم دستوری هدایت می شود ضمن اینکه اخیرا علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران در آخرین چنگ زنی ها برای نگهداری و دلجویی از سهامداران ناراضی اعلام کرده است که از این به بعد عرضه اولیه‌ها با تضمین عرضه می‌شوند؛ یعنی یک اوراق تبعی سهامدار عمده و یا عرضه‌ کننده منتشر می‌کند. بر اساس آن اگر سهامداران این عرضه اولیه، تا آخر سال، سهامدار این سهم بمانند حداقل ۲۵ درصد تضمین شده سود دریافت می‌کنند. در همین راستا و  برای موشکافی از این موضوعات با بهنام مرادی کارشناس بازار سرمایه به گفتگو پرداختیم برای خواندن مشروح این گزارش با گسترش نیوز همراه باشید:

مرادی

بهنام مرادی کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز درباره این فرضیه که آیا بورس با توجه انتخابات پیشرو دستکاری شده که مثبت شده است اظهار کرد: به گمانم درست نیست اگر بخواهیم از واژه دستکاری استفاده کنیم برداشت بنده از فضای اقتصادی و سیاسی کشور و تایید و عدم تایید صلاحیت ها این است که فضای بازار دچار ابهام شده است و باید ببینم مباحث اقتصادی کاندیداها چگونه پیش خواهد رفت.

دو کاندید خواهان بهبود بورس

 وی ادامه داد: در بین نامزدهای انتخاباتی می توان به دونفر در زمینه بهبود اقتصاد و خاصه بازار سرمایه امیدوار بود که آن دونفر رییسی و همتی هستند و می توان با اطمینان گفت که جلیلی، زاکانی، رضایی، قاضی زاده و مهرعلیزاده هیچگونه برنامه مشخصی برای بهبود بازارسرمایه ندارند. تصور بنده این است که با توجه به ابهامات موجود این صعود را نمی توان جدی گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه درباره سخنان جدید صحرایی درباره سود تضمینی ۲۵ درصد بر بازار سرمایه و تاثیر آن بر بورس اظهار کرد: برای افرادی که شناخت کافی از بازار ندارند‌، طرح جالبی بنظر می رسد ما اکنون گام در مسیری گذاشته ایم که سرمایه گذاران تحت لوای ابزارهای مالی بازار سرمایه قرار بگیرند بنظر بنده این طرح را باید به فال نیک گرفت زیرا ابعاد مختلفی از ابزارها را می بینیم که بر بورس تاثیر گذاشته اند با دورنمایی که از بازارسرمایه وجود دارد می توان به این طرح امید داشت و تغییرات را حس کرد.

تاثیر بورس جهانی بر بورس ایران

مرادی در پایان درباره سوال کاربران گسترش نیوز مبنی بر اینکه آیا بورس جهانی بر بورس ایران تاثیر دارد گفت: ما در بخش عمده ای از نمادهای بورسی که در کشور داریم سهم هایی را داریم که شرکت های آنها تولید کننده عناصر و موادی هستند که در بازار جهانی اثر گذار هستند و قطعا بر روی بورس جهانی تاثیرگذار است که مهمترین آن شاخص جهانی نفت است. ضمن اینکه امیدواریم مناسبات سیاسی کشور همانند برجام به جایی برسد که امکان جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم شود، بازار سرمایه به عنوان نماد اقتصاد کشور توانایی این را دارد که به عنوان سکو برای جذب سرمایه گذار خارجی عمل کند. ما اکنون نیازمند این هستیم که بعد از اجرای توافقات هسته‌ای بازار را به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی ببریم و امیداوریم که هفت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که اکثر آنها مخالف برجام هستند فراموش نکنند که این توافق اتفاق مبارکی است تا بتوانیم اتصال به شبکه جهانی را بیشتر کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    همتی

  • ناشناس ارسالی در

    مرگ بر همتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها