|
کدخبر: 183328

به هیچ عنوان از بورس خارج نشوید!

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس به رفع ایرادات و ابلاغ قانون مالیات بر عایدی سرمایه تا دو ماه آینده تاکید کرد و گفت: اجرای این قانون حتمی است و جزییات آن بعد از تصویب به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

بورس به هیچ عنوان از بورس خارج نشوید!

«محسن علیزاده» به آخرین وضعیت اجرای مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه اشاره کرد و افزود: اکنون مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار شورای نگهبان قرار دارد که در نهایت به صحن مجلس بر می گردد، یکی از نکات مثبت این قانون جدید، تصویب مالیات با عایدی سرمایه بدون تسری بر بازار سرمایه است.

وی به ورود قانون مالیات بر عایدی سرمایه به صحن مجلس و تصویب آن اشاره کرد و گفت: سایر بازارهای موازی همیشه سرمایه گذاری در بازار سرمایه را با خطر همراه می کنند، اکنون ابلاغ این قانون به دلیل ایجاد اجبار برای پرداخت مالیات و عدم سوداگری در آن بازارها، منجر به حمایت از بازار سرمایه و افزایش میزان سرمایه گذاری در این بازار می شود.

علیزاده به رفع ایرادات این قانون و ابلاغ آن تا یک یا دو ماه آینده تاکید کرد و افزود: اجرای این قانون حتمی است، اکنون این قانون با برخی از ابهامات همراه است که جزییات آن بعد از تصویب به صورت شفاف اعلام خواهد شد، اما پیشنهاد ما این است که شفاف سازی های لازم برای اجرای این قانون توسط سازمان امور مالیاتی انجام شود.

نتیجه مذاکرات برجام تا حدودی مشخص است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با به ریسک های تهدیدکننده بازار در وضعیت فعلی معاملات اشاره کرد و گفت: موضوع مذاکرات و تصمیم گیری در خصوص برجام از جمله ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس است که تقریبا وضعیت آن مشخص شده است اما نکته ای را که بازار باید از نتیجه مذاکرات بگیرد تاکنون گرفته است.

به گفته وی، اظهارات طرفین مذاکرات تا امروز نشان دهنده آن است که در خصوص برخی از مباحث اصلی به توافق رسیده اند و در مقابل در مورد برخی موارد همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی نتیجه مذاکرات برای برداشته شدن تحریم‌ها، موضوع چندان جدی معاملات بورس را تهدید نمی کند و نمی تواند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، مگر آنکه حادثه پیش بینی نشده ای در این بازار رخ دهد و معاملات بازار از آن موضوع تاثیر بپذیرد.

خروج همه کالای بورسی از نظام قیمت‌گذاری دستوری

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس پیشنهادهایی را برای بهبود وضعیت معاملات بازار سرمایه ارائه کرد و گفت: لازم است تصمیماتی که در زمینه بازگشت رشد به معاملات بورس در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده است به طور کامل و دقیق اجرایی شود.

وی تاکید کرد: از جمله تصمیماتی مثبتی که در آنجا گرفته شده است واریز ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق تثبیت بازار است که تاکنون بانک مرکزی به همه تعهدات عمل نکرده است و فقط بخشی از آن را به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق کرده است.

علیزاده، خروج همه کالاهایی که در بورس عرضه می شوند از نظام قیمت گذاری دستوری را از دیگر تصمیماتی دانست که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس اظهار داشت: دولت باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کند تا هر کالایی که در بورس عرضه می شود به منظور جلوگیری از رانت و فساد و نیز حمایت از بازار سرمایه از نظام قیمت گذاری دستوری خارج شود.

وی گفت: در این جلسات، تصمیمات دیگری در خصوص معافیت ها یا نحوه افزایش سرمایه شرکت ها گرفته شده است که اگر آنها به طور دقیق و کامل اجرایی شوند می توان شاهد حمایت و رشد پایدار معاملات در بازار باشیم.

بورس، پربازده‌ترین بازار برای سرمایه گذاری

وی به برتری سرمایه گذاری در بورس نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: این موضوع را بارها و حتی زمانی که بورس با روند ریزشی همراه شده بود مطرح کرده ایم که بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای موازی از ریسک کمتر و بازدهی بیشتری برای سرمایه گذاری برخوردار است.

علیزاده ادامه داد: بسیاری از افرادی که در بازار سرمایه متضرر شده بودند سرمایه های خود را از این بازار خارج و وارد بازار پرریسکی به نام رمز ارز کردند که در نهایت در این بازار با ضرر و زیان بیشتری نسبت به بازار سرمایه مواجه شدند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه امروز پربازده ترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است اما سرمایه گذاری در این بازار باید با دید بلندمدت باشد، گفت: بازار سرمایه به طور حتم در بلندمدت می تواند بازاری پربازده نسبت به سایر بازارها باشد.

سهامداران به هیچ عنوان از بورس خارج نشوند

وی با اشاره به اینکه توصیه ما به سرمایه گذاران همیشه این بوده است که به هیچ عنوان از این بازار خارج نشوند، اظهار داشت: اکنون اگر فردی به دنبال ورود دوباره به این بازار است باید با علم به این بازار وارد کند و در صورت عدم آگاهی نسبت به سرمایه گذاری در این بازار سرمایه گذاری غیرمستقیم را از طریق صندوق ها و شرکت های سبدگردان برای ورود به این انتخاب کنند.

علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت جدید رویکردی جدی را برای حمایت از تولید در برنامه کار خود دارد؛ بنابراین سرمایه هایی که به بازار تزریق می شود، منتج به تولید خواهد شد و در آنجا سود قابل اطمینانی را به سهامداران باز می گرداند.

در نشست علنی روز پنجم خرداد ماه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    از رو نمی‌زند ،،،،،

  • jamshid_k@gmail.com ارسالی در

    تنها چیزی که از مسولین برای این مردم تجر به شده اینه که هر چیزی که گفتن برعکس عمل کنیم چون همه مسولین یک مشت دروغ گو هستن که مردم را فریب میدن. حالا میخوای بعد ا ین همه دزدی از پول مردم دربورس دوباره مر دم را بیاری توی بورس .

  • ناشناس ارسالی در

    بهترين سرمايه گذاري خريد ارز و طلاست ، بعلت بيكفايتي و خيانت مسيولين بورس ما را بدبخت كرد

  • احمد ارسالی در

    تا حالا هرچه میگفتین برعکس بوده. اما اگر حق سیادت رییسی رو به جا میارین میشه به حرفتون اعتماد کرد. باز قضاوت به تاریخ می سپاریم

  • حسین ارسالی در

    نمیدانم سازمان بورس از خرید و فروش بورس بازان چه نفعی میبرد که مردم ناوارد را ب ه خرید سهام تشویق میکند . ازاین خریدو فر وش سهام بورسی چه گیر کارخانه میاید که ب تواند با آن سرمایه گذاری مجددکند. فقط ن فعش را قمار بازان بورس میبرنداگریک شخص ن اوارد به بورس بیاید و سهامی را بخرد . مو قعی که نیازش به پول باشد باید ماه ها در صف فروش بماند .

  • سالاری ارسالی در

    دیگه هرگز با طناب شما تو چاه نمیریم گور بابای بورس و وعده وعیدهای تو خالی تان دز دهای بیشرف

  • ناشناس آملی ارسالی در

    تکلیف برگ سبز خودرو بعنوان سند رسمی را ب ه دفاتر رسمی اعلان کنید به خدا اینگونه ک ارهای مجالس قبلی انقلابی نبود درسته که م ردم پول میدهند ولی نارضایند

  • مسلم ارسالی در

    مطمئن باشید کسی که ۶۰ درصد سرمایش به باد رفته به فضل شما خارج نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    با توجه به اینکه هر چه مسئولین گفته‌اند برعکس آن رخ داده است پس باید هر چه سریعت ر از بازار بورس خارج شویم و بورس های خار جی و ارز های دیجیتال کوچک کنیم چون اینجا کلاه بر سر آدم می گذارند همچون پالایشی به دارایکم

ارسال نظر