|
کدخبر: 182955

عرضه نفت در بورس ادامه دارد

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی گفت: عرضه نفت در بورس با ترتیبات قبلی و متناسب با موجودی و تقاضای بازار ادامه خواهد داشت.

بورس عرضه نفت در بورس ادامه دارد

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با بیان اینکه عرضه نفت در بورس با ترتیبات قبلی و متناسب با موجودی و تقاضای بازار ادامه خواهد داشت، گفت: هرگونه گشایشی در روابط خارجی ایران حتما معاملات نفت‌خام و یا سایر محصولات صادراتی را تسهیل خواهد کرد.

امیرحسین تبیانیان درباره وضعیت عرضه نفت‌خام و فرآورده در بورس انرژی طی سال جاری اظهار داشت: طی سه ماه ابتدای سال جاری عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی مطابق سال ۱۳۹۹ ادامه پیدا کرد و با همان ترتیبات متناسب با موجودی فرآورده و تقاضای بازار ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای عرضه نفت در بورس روال ثابتی را در نظر گرفتیم، افزود: برنامه این است متقاضیانی که به هر ترتیبی دنبال خرید نفت هستند از طریق بورس انجام دهند به همین دلیل عرضه‌های بورس را ادامه خواهیم داد، با توجه به مباحث پیش‌پرداخت‌ها؛ امکان احراز صلاحیت از طریق بورس وجود دارد و در واقع محل ورود خریداران جدید از طریق بازار سرمایه خواهد بود، بنابراین عرضه بورسی را به همان شکل قبلی ادامه می‌دهیم.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی تصریح کرد: مبنای عمل ما در سال ۱۴۰۰ همان شیوه‌نامه‌های عرضه نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی در سال ۹۹ است، تقریبا هر چه لازم بود در این شیوه‌نامه دیده شده و نیاز به اصلاحیه نیست.

وی درباره تاثیر گشایش احتمالی در مذاکرات برجام بر روند عرضه نفت‌خام در بورس انرژی گفت: البته برجام هنوز به جمع‌بندی خاصی نرسیده و ما نمی‌توانیم اظهارنظر دقیقی داشته باشیم اما هر تغییر و تسهیل در شرایط تجاری ایران ممکن است روی این سبک از معاملات تاثیر خود را نشان دهد.

تبیانیان یادآور شد: هنوز نمی‌دانیم قرار است چه موانعی برداشته شود اما هرگونه گشایشی در روابط خارجی ایران حتما معاملات نفت‌خام و یا سایر محصولات صادراتی را تسهیل خواهد کرد.

وی میزان عرضه نفت‌خام را طبق روال قبل به صورت ماهانه و برای هر گرید یک میلیون بشکه عنوان کرد و افزود: از ابتدا تا اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت از مسیر بورس انرژی به فروش رفته است

منبع: بازار

ارسال نظر