|
کدخبر: 182705

آخرین تحولات بورس / رونمایی از پنجره واحد بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سه فرصت جدید برای بازار سرمایه وجود دارد، از راه‌اندازی پنجره واحد بورس خبر داد.

بورس آخرین تحولات بورس / رونمایی از پنجره واحد بازار سرمایه

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و معاون وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از پنجره واحد بازار سرمایه که در وزارت اقتصاد برگزار شد، بیان کرد: سه فرصت جدید برای بازار سرمایه وجود دارد اولین مورد پنجره واحد فیزیکی سرمایه است که با استفاده از این سامانه، زمان طولانی که قرار است ناشران بگذارند صرفه جویی می‌شود.

وی افزود: ذی نفعان مانند سهامداران برای مراجعه به سازمان بورس، پست و سازمان ثبت زمان زیادی را صرف می‌کنند اما با راه اندازی این سامانه صرفه جویی زیادی در زمان صورت می گیرد.

رئیس سازمان بورس اظهار کرد: سامانه «ستان» در گذشته فرآیندهایش با وجود الکترونیکی بودنش باز فرآیندهایش به صورت کاغذی صورت می‌گرفت، اما سامانه «ستان» جدید کاملا الکترونیک و در آن سهامداران می‌توانند احراز هویت را به جای سجام انجام دهند.

وی بیان کرد: در این سامانه متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین رصد کنند که در چه مرحله‌ای از ثبت تام هستند.

رئیس سازمان بورس در رابطه با سامانه «ستان» گفت: اگر این سامانه به صورت الکترونیکی به سازمان‌های دیگر مانند مالیاتی و پست ارتباط داشته باشد از تردد افراد و از اتلاف وقت جلوگیری می‌‌شود.

دهنوی در این رونمایی در رابطه با میز خدمت نیز عنوان کرد: از قبل میز خدمت فیزیکی را دارا بودیم در حال حاضر میز خدمت الکترونیکی را راه اندازی کردیم. هر سه سامانه سهولت و شفافیت را افزایش می دهند و در صرفه جویی وقت نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

تفاهم قوه قضائیه و سازمان بورس برای تسهیل ارائه خدمات به سهامداران

در ادامه مراسم خدائیان معاون قوه قضائیه گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در بالاترین سطح تشکیل می‌شود. سازمان املاک و اسناد وظیفه اش فقط ثبت اسناد نیست، بلکه در وصول مالیات نیز اثر گذار هستیم.

وی افزود: در بیش از ۸۰۰۰ دفتر خانه در سراسر کشور هیچ اقدامی در سامانه ثبت انجام نمی‌شود مگر اینکه مالیات آن ثبت و اخذ شود.

خدائیان عنوان کرد: شرکت‌ها به صورت به روز رصد می‌شوند و اگر شرکتی توسط شرکت مالیاتی اعلام شود مالیات خودش را پرداخت نکرده اعلام و از سوی ما پیگیری می‌شود.

معاون قوه قضائیه گفت: مرکز مالکیت معنوی به ثبت علائم تجاری طرح‌های صنعتی نشانه‌های جغرافیایی اختصاص دارد، ما تفاهم نامه‌ای با شرکت‌های بین الملی ثبت امضا کرده ایم و از آن کشور‌ها به ایران سفر کرده و کار آفرینان را آموزش می‌دهند.

وی افزود: اخیرا سامانه‌ای راه اندازی شده که به سازمان بین‌الملی ثبت متصل است و همچنین در این اقدام زبان فارسی به جمع زبان‌های بین‌الملی اضافه شد، در سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان ما و سازمان بورس بسته شد تا خدمات آسان تری برای تولیدکنندگان و سهامداران ارائه شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها