|
کدخبر: 178630

دژپسند: فرصت نجات بورس را از ما گرفتند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، از ابتدای فروردین سال ۹۹ تا پایان اسفند ماه سال ۹۹ میزان رشد شاخص حدود ۱۵۵ درصد بود، گفت: فرصت اجرای مصوبات طلایی برای نجات بورس را از ما گرفتند.

اقتصاد دژپسند: فرصت نجات بورس را از ما گرفتند

فرهاد دژپسند با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در حوزه اقتصاد افتاد را نمی‌توانم بازگو کنم، تاکید کرد: پس از گذشت مدت‌زمانی، آنچه که نمی‌توانم امروز بگویم را در کتاب خاطراتم منتشر خواهم کرد.

وزیر اقتصادگفت: همانطور که پیش از این اعلام کردم یکی از دلایل ریزش بازار سرمایه، افزایش نرخ بهره بین‌بانکی بود که بنده با آن به شدت مخالف بودم اما عده‌ای تصمیم گرفتند نرخ بهره بین‌بانکی افزایش یابد.

دژپسند ادامه داد: برای بازگشت بازار سرمایه و شاخص، مصوبات طلایی گرفته‌ام اما فرصت اجرای آن را ندادند و در حالی که پس از ریزش‌های مستمر، شاخص به ۱.۵ میلیون واحد رسید بازهم جوسازی‌هایی صورت گرفت که منجر به ریزش شاخص شد.

وی گفت: بانک مرکزی مقاومت سختی برای اجرای مصوبه قانونی تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سهام داشت. انتقال درصدی از منابع ورودی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، قانون من‌درآوردی نبود بلکه قانون مصوب سال ۹۴ بود و از زمان تصویب تا کنون طبق این قانون باید ۵۱۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شد که مقاومت‌های بانک مرکزی باعث تاخیر در اجرای آن شد.

دژپسند ادامه داد، در کنار تمام اظهارنظرها همواره بیان کرده‌ام که بازار سرمایه نوسان دارد و افراد باید ریسک پذیر باشند و جمله معروف من برای توصیه به سهامداران، مشاوره، مطالعه و بعد معامله بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هجوم تقاضا به بازار سرمایه ناشی از انفجار نقدینگی بوده گفت: یکی از عوامل اصلاح بازار سرمایه اخلال در نرخ بهره بین بانکی بوده و افزایش نرخ بهره به سایر بازارها علامت می‌داد و در تمام دنیا نرخ بهره یک علامت اقتصادی محسوب می‌شود. افزایش نرخ بهره نه تنها به بازار سرمایه بلکه به بازار بدهی هم آسیب وارد اورد.

 

منبع: تسنیم
  • س.م ارسالی در

    نابودی سرمایه های خرد نردم که از مردادما ه وارد شدند...ومحاسبه شما را درسود بورس درسال 99نقض میکند...شما با این حرفها به شعورمخاطب دارید توهین میکنید..به امید خد ا...شما و همتی..دوعامل اصلی...درسکته و م رگ یه عده خاص سهامدار...زیان وحشتناک مرد م فقیر...باید دردادگاه..محاکمه بشوید..جا ن و مال و خانواده شما....از مردمی که با کمترین دارایی خودشون...درمردادماه وارد ب ورس شدند...ونابود شدند..چه فرقی دارد...ب خاطرخون شهدای وطن....محاکمه شما کمترین ا قدامیست..برای تسکین دل سهامداران ضرر دید ه...لطفا سانسورنکنید..نشربدهید..اینها حق ایقی هستند که همه میدانند..پس دلیلی برای سانسورنیست

  • ناشناس ارسالی در

    خفه شید دزدان که باعث بدبختی بیچارگی مرد م شدید

  • ناشناس ارسالی در

    خفه دزد بی شرف
    نوکر حسن روحاین دزد بی شرافت
    نوکر نوبخت بی پد رو مادر بی شرافت
    مردم را فریب دادید و اندوخته ایشان راغارت کردید حالا دارید زر م یزنید
    منتظریم تا عمر ننگین دولت نکبت به پایان برسه تا حساب تکتک شما بی ناموسهای بی شرافت پست را برسیم
    تخم سگهای تاپاله
    دروان بزن در رو تمام شده

ارسال نظر