|
کدخبر: 180676

رییسی از تجربه همتی در اقتصاد استفاده کند

سلامی، اقتصاددان و تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است: دولت هرچه کمتر در امور بازار سرمایه دخالت کند، موفق‌تر خواهد بود.

بورس رییسی از تجربه همتی در اقتصاد استفاده کند

بازار سرمایه‌ در چهارسال گذشته تحولات تاریخی را تجربه کرده و حالا دیگر حداقل ۵۰ میلیون نفر با بالا و پایین شدن آن، خوشحال یا مضطرب می‌شوند. رییس دولت سیزدهم که در کارزار رقابت انتخاباتی با کاندیداهای ریاست جمهوری به تالار بورس رفته بود، در وعده‌های انتخاباتی خود بارها به بورس پرداخت.

غلامرضا سلامی، اقتصاددان و تحلیلگر بازار سرمایه در این باره توضیح داد: دولت فقط باید سهم خواهی‌اش را کم کند. هرچه دولت کمتر در امور بازار سرمایه دخالت کند یا به دنبال ابزاری برای رونق آن باشد، موفق‌تر خواهد بود.

او تاکید کرد: بازار سرمایه کشورها، نماینده اقتصاد آن‌هاست و تا زمانی که رشد اقتصادی نداشته باشیم قیمت سهم در بورس هم به خودی خود یا با توصیه و تهدید دولت‌ها بالا نمی رود. اگرچه عاملی مثل تورم هم می تواند قیمت سهم ها را بالا ببرد اما این افزایش قیمت واقعی نیست و کمکی به تعمیق بازار سرمایه نمی کند

سلامی ادامه داد: افزایش تولید کشور چه در بخش کالا چه در بخش خدمات تنها مسیری است که به بهبود وضعیت بازار سرمایه می انجامد. دولت آینده هم اگر واقعا در این حوزه دغدغه مند است باید به بخش واقعی اقتصاد با گسترش بنگاه ها، رونق تولید و دوستی با جهان خدمت کند. هر نوع تلاشی غیر از این راه ها به نتیجه نمیر سد و قیمت ها اگر هم در بورس بالا رود، سود آن به جیب عده‌ای دیگر می رود.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت آینده می تواند بر چالش های موجود در این حوزه پیروز شود، گفت: آقای رییسی سابقه کمتر اقتصادی داشتند و برای پاسخ به این سوال باید گفت که همه چیز بستگی به آن دارد که تیم اقتصادی این منتخب چه کسانی باشند.

 در ظاهر امر به نظر می رسد که شعارهای ایشان با علم اقتصاد در تضاد نبوده است اما اگر قرار باشد تیم جدید ایشان چرخ را از نو اختراع کنند یا به دنبال توسعه اقتصاد اسلامی باشند، ممکن است به انباشت مشکل ها افزوده شود. نباید فراموش کنیم که تنها اقتصاد رقابتی برنده است. امیدوارم اقتصاددان‌هایی که واقعا اقتصاد را می شناسند در کابینه دولت بعدی جای داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم از تجربه افرادی مثل آقای طیب‌نیا یا حتی خود آقای همتی استفاده شود و اختلاف نظرها کنار گذاشته شود.

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    مرده شورت را ببرند با اين اقتصاد رقابتي كه تو هم از اون دسته أدم هاي واداده هستي كه حالا داري ميخواهي خط دهي كني ،،،،،ككورخونده اي

  • ناشناس ارسالی در

    شاپورمحمدی رو برگردونید خواهید دید که بو رس چطور رونق خواهد گرفت ایشون طی این زیا د که ریس بورس بود حتی ۱روز هم نقدشوندگی بورس ازبین نرفت.

  • ناشناس ارسالی در

    کدوم تجربه ،بورس ،نقدینگی،تورم.،،،،

  • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

    علاوه بر نکات دیگر دو نکته ی مهم در این مطلب بود: یکی تعامل با دنیا که واقعا&quo t; جدی باید گرفته شود اگر خواهان پیشرفت کشور و حل مشکلات به روش منطقی هستیم و نک ته ی دیگر استفاده از تجربیات آقایان طیب نیا و همتی که به رمز و رموز و جزئیات مسا ئل اقتصادی کشور آگاهند و تجربه های ارزشم ندی نیز در این زمینه دارند.

ارسال نظر