|
کدخبر: 179244

ماجرای استعفای رئیس اسبق سازمان بورس چه بود؟

وزیر اقتصاد در واکنش به اظهارات رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت که یکی از دلایل مهم استعفای اقای شاپور محمدی، رئیس اسبق سازمان بورس، اختلاف نظر جدی با رئیس کل وقت بانک مرکزی، اقای همتی بوده است.

بورس

 عبدالناصر همتی، رئیس کل اسبق بانک مرکزی که مدتی است وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شده است، در تبلیغات انتخاباتی به دفعات اعلام کرد که تغییرات مکرر رئیس سازمان بورس و اختلافات وزیر اقتصاد با وزیر نفت عامل ریزش سال گذشته شاخص بورس بوده است.

اما فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد می‌گوید که اقدامات و سیاست گذاری بانک مرکزی درباره نرخ بهره بین بانکی و عدم همکاری عبدالناصر همتی بعنوان عضو شورای عالی بورس با اقداماتی که منجر به تقویت بازار سرمایه می شده، عامل سقوط سال گذشته بورس بوده است.

دژپسند درباره ماجرای استعفای شاپور محمدی، رئیس اسبق سازمان بورس می‌گوید: «نارضایتی ایشان زمانی جرقه خورد که در بهمن ماه سال ۹۸ در یکی از جلسات شورای عالی بورس ایشان پیشنهاد کرد برای جلوگیری از رشد سریع شاخص بورس، شرکتهایی که تعهد شناوری دارند اما به تعهد خود عمل نکرده اند، تنبیه شوند. آنجا، بین ایشان و رئیس کل وقت بانک مرکزی (عبدالناصر همتی) اختلاف ایجاد و به تندی گراییده شد و این باعث ایجاد دلسردی شد.»

منبع: مهر

ارسال نظر