|
کدخبر: 179209

ابر بدهکار بانکی: تمام زندگی من را به زور گرفتند!

یک از پرهیاهوترین اتفاقات سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، انتشار فهرستی از اسامی ۱۱ بدهکار بانکی بود. البته اسامی تکراری که قبلا افشا شده بود. یکی از این بدهکاران عضو سابق هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین است که مدعی شده سه برابر مبلغ بدهی‌اش را تسویه کرده است.

اقتصاد ابر بدهکار بانکی: تمام زندگی من را به زور گرفتند!

در آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک‌مرکزی و یکی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات، لیستی از ۱۱ ابر بدهکار بانکی را در اختیار آیت الله رئیسی قرار داد.

لیستی که البته جدید نبود و نه تنها نام‌های بدهکاران و میزان بدهی‌های کلانشان پیشتر افشا شده بود بلکه با یک جستجوی ساده می‌توانید جزئیات پرونده و دادگاه آن‌ها را هم بخوانید.

دانیال‌زاده، عظام، صدرهاشمی نژاد، العقیلی، اقدامیان، فلاحتیان، شفیعی، گرامی، ایزدپناه، رستمی‌صفا و ریخته‌گران. ۱۱ بدهکاری که به گفته همتی بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بودند و در زمان ریاست همتی در بانک‌مرکزی، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از این رقم وصول شده است.

یکی از کلان‌ترین بدهی‌های این بدهکاران، بدهی محمد صدرهاشمی نژاد بود.

سرنوشت بدهکار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی!

درست زمانی که هنوز یک سال از اعدام باقری درمنی بدهکار بانکی، شش ماه از دستگیری قربانعلی فرخ‌زاد، خریدار ماشین‌سازی تبریز و متهم دریافت یک میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی و چند هفته از برگزاری دادگاه هدایتی، نگذشته بود و در بحبوحه برگزاری جلسات دادگاه متهمان بانک سرمایه پرونده بانکی دیگری سروصدا به پا کرد.

بر اساس اخبار آن روزها، محمد صدر هاشمی، سهامدار اصلی یکی از بانک‌های خصوصی کشور، ۳۰۰۰میلیارد تومان بدهی بانکی داشت. او نه تنها از بانک خودش(اقتصاد نوین) ۱۴۰۰میلیارد تومان وام گرفته بود بلکه ۱۳۶میلیون یورو نیز بدهی معوق داشت! این ارقام به قدری عجیب بود که با انتشار اخبار انواع القاب مانند مافیا را کنار نام او نشاندند.

حاالا حدود دوسال از مطرح شدن این ماجرا گذشته و نام صدرهاشمی‌نژاد همچنان در لیست ابربدهکاران بانکی است.

همتی را به دادگاه می‌کشانم

با این حال خود او در این باره می‌گوید: موضوع بدهی بانکی من که از جانب آقای همتی مطرح شد، صحت ندارد و صرفا در جریان جدال بین کاندیداها مطرح شده تا یکدیگر را تخریب کنند.

او تاکید می‌کند: همتی نبش قبر کرده با این هدف که دست روی نقطه ضعف رئیسی بگذارد.

صدرهاشمی ادعا می‌کند که بدهی او تسویه شده و حالا صرفا حواشی انتخابات موجب تکرار نام او در فهرست ابربدهکار شده است. او می‌گوید: سه برابر مبلغ بدهی من تسویه شده آن هم نه الان بلکه یک سال ونیم پیش. در واقع بدهی من دوبله و سوبله تسویه شده و من الان مدعی هستم، حتی باید شکایت کنم و بخشی از این پول را پس بگیرم.

عضو سابق هیئت مدیره بانک اقتصاد نوین همچنین می‌افزاید: کارشناسان ارزیاب با احتساب جریمه، معوقه، ربح مرکب، مرکب روی مرکب و… بدهی من را چند برابر محاسبه کردند و تمام زندگی من را به زور گرفتند. فقط این مسئله هم نبوده چند صد نفر هم با خوابیدن کار در شرکت‌های من بیکار شدند. باید برای بیکاری این افراد جواب پس داده شود.

صدرهاشمی ادعا می‌کند که شرایطش تغییری نکرده و حتی همین حالا کتی که ۲۰ سال پیش خریده بوده، بر تن دارد اما کاندیداهای فعلی باید در برابر جماعتی که این وسط بیکار شدند و وضعیتشان تغییر کرده پاسخگو باشد.

منبع: تجارت نیوز
  • سلام ارسالی در

    اصلا 3000میلیارد تومان پول مردم دست این فرد چکار می کرده؟
    بعد سایر مساِئل را به قاضی شکایت کند.

  • محمد ارسالی در

    شما با پول بیت المال رفتید یه عده رو استخدام کردید که به رتق و فتق امور نامشروع شما رسیدگی کنند و پول روی پول گذاشتنهای شما رو محاسبه و تمییز و مرتب کنند ، انها هر چند خبر نداشتند ولی شما که خبر داشتی ، الانم پول مردم برگشته سرجای خودش ، مردم مسئول استخدامهای شما نیست که بیان پول بدن

  • ناشناس ارسالی در

    همین حرفهارامی زنندکه حتی کاندیداهاجرات خواندن اسم این ۱۱نفررانداشتنداگردرایران نبودی ووامهای کلان نمی گرفتی وحق خانواده شهداورزمندگان وایثارگران نمی خوردیدالان این حرفهارانمی زدی

  • ناشناس ارسالی در

    برو عمو خجالت بکش. طلبکار هم هستی؟!! عجب رویی.

  • الم ارسالی در

    عجب پرروست کسی که بدهیش بیشتر از دارایشش معلومه چه نقشه ای در سر داره کسی که این مبلغ گرفته باید دارایش چهار برابر وامش باشه تا بتونه بگیره تو این مملکت فرق وام گیرندگان با هم متفاوته وثیقه سیصد ملیونی منو کارشناس بانگ 80 ملیون براورد کرد و در اخر سی ملیون پرداختند گفتند ما خودمان خیلی از شما زرنگتر هستیم اگر پرداخت نکردی فکر سود و دیر کرد را هم کردیم دست شیطانو از پشت بستیم خیال کردی

  • بی نام ارسالی در

    وقتی برای گرفتن وام اونم ده میلیون یه ضا من میخوان با کسر از حقوق که دیگه الان مح اله چون استخدامی نیست اینا چه طوری هزار هزار میلیارد پول می‌گرفتند می دونید چند هزار تا ضامن باید میبردن وقتی حکومت پایش اسلامی این کارو میکنن وگرنه کشورهای دیگ ه اینکار رو نمیکنن چون کتاب و حساب دارن

  • ناشناس ارسالی در

    ده سال قبل نرخ دلار چقدر بوده ؟ یک سال و نیم قبل نرخ دلار چند بوده؟ بنده خدا شما باید حداقل 15 برابر مبلغ دریافتی را پرد اخت کنی

ارسال نظر