|
کدخبر: 178547

معامله مشکوک دو سرمایه گذاری در بورس امروز

در روز افت ۶۹۷۳ واحدی شاخص، سه زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معامله مشکوک دو سرمایه گذاری در بورس امروز

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان آغاز به کار کرد اما با افت قیمت در نمادهای شاخص ساز کمتر از یک ساعت از آغاز معاملات در نهایت، نماگر بازار با افت ۶۹۷۳ واحدی و عقب نشینی به سطح یک میلیون و ۱۴۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان و کانال ۱.۵ میلیون واحدی را از دست داد.

به این ترتیب، بیش از ۳.۳ و ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به پارس خودرو، سایپا، ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با داد و ستد ۵۴۰، ۴۲۶، ۴۲۰، ۳۶۸ و ۱۸۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا دوازده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، الکتریک خودرو شرق شرکت حاضر در بازار دوم بورس (زیرمجموعه ایران خودرو) با افت ۲۳.۱ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۲.۸ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های پگاه فارس، افست، داده گستر عصر نوین ، سرمایه گذاری کرمان، سرمایه گذاری اعتلاء البرز، کلر پارس، آتیه داده پرداز، نوش پونه مشهد، شکر شاهرود، ریل سیر کوثر، سیمرغ، لوله و ماشین سازی ایران، محورسازان ایران خودرو و مهرکام پارس( دو زیرمجموعه ایران خودرو) مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور سه زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر