|
کدخبر: 176241

معاملات مشکوک بانک پرحاشیه در بورس

در روز افت ۱۰ هزار و ۹۶۳ واحدی شاخص، بانک پرحاشیه، دو سهم بیمه، دو شرکت از صنعت کاشی و سرامیک به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک بانک پرحاشیه در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان منفی و عقب نشینی خریداران در برخی نمادها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۱۰ هزار و ۹۶۳ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۱۴۵ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴.۲ و ۶.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت، پالایشگاه اصفهان به همراه سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با داد و ستد ۴۹۵، ۴۴۵، ۳۱۹، ۳۱۱ و ۲۱۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، رهشاد سپاهان شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت ۳.۸ درصدی قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۴ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های بانک سرمایه، صنعتی مینو، بیمه آرمان، زر ماکارون، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، فروسیلیس ایران، کیمیدارو، بیمه دی، سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری، فرآورده های نسوز آذر، کاشی سینا، داروسازی کوثر، کاشی پارس و گروه صنعتی ملی مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور بانک سرمایه، دو سهم بیمه، دو شرکت در صنعت کاشی و سرامیک به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها