|
کدخبر: 175784

پیش بینی بورس برای هفته جاری

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روند صعودی که از بازار بورس مشاهده می‌شود تا هفته آینده شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد.

بورس پیش بینی بورس برای هفته جاری

حسین محمود زاده اصل کارشناس بازار سرمایه درباره علت مثبت شدن ۳۰ هزار واحدی شاخص کل بورس، اظهار کرد: بازار سرمایه به دلایل مختلفی چند روزی است که روند مثبتی را به خود گرفته که از دلایل آن می‌توان اول به اُفت شدید هفته های گذشته و کاهش فشار فروش بین سهامداران حقیقی، دوم بازگشت دامنه نوسان به مثبت و منفی ۵ و در آخر به بحث انتخابات اشاره کرد.

او افزود: از طرف دیگر به علت آنکه به زمان تغییر دولت نزدیک می‌شویم برخی از حقوقی‌های بزرگی که در بازار سرمایه فعال هستند کمی از هیجانات فروش خود کاسته اند به طوری که همین امر عاملی شده است تا شاهد کاهش حجم صف فروش باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از مسائل دیگری که سبب شده تا بازار از خواب خرسی خود فاصله گیرد، نرخ ارز و تا حدودی تثبیت شدن آن است، زیرا این مسئله باعث می‌شود تا سهامداران از روند سود آوری سهم‌هایی که صادرات محور هستند کمی اطمینان خاطر پیدا کنند.

محمود زاده اصل بیان کرد: در حال حاضر شاهدیم که بازار رمز ارز‌ها به عنوان بزرگ‌ترین رقیب بازار سرمایه دچار روند فرسایشی شده که همین امر می‌تواند خود بر بازگشت مجدد سرمایه‌ها به بورس موثر واقع شود.

او گفت: یکی از اصلی‌ترین عواملی که سبب شد تا شاخص کل بورس حدود ۳۰ درصد رشد کند، به طرح بسیار مهم مالیات بر عایدی سرمایه باز می‌گردد، همچنین بر اساس مسئله مذکور تمام اشخاصی که در بازار‌های رقیب اعم از خودرو، ارز، مسکن، سکه و طلا به مدت یکسال معاملات پی درپی انجام می‌دهند موظف هستند که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مالیات بپردازند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: به نظر می‌رسد با توجه به روند صعودی که از شاخص مشاهده می‌شود تا اواسط هفته آینده شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برسد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها