|
کدخبر: 175396

پیش بینی بورس در هفته دوم خرداد

کارشناس بازار سرمایه درباره عملکرد شرکت‌های بورسی بعد از مذاکرات برجام می‌گوید: بعد از مذاکرات برجام شرکت‌های خارجی تا زمان تثبیت شرایط برجام برای ورود به بازارهای ایران دست به عصا عمل می‌کنند.

بورس پیش بینی بورس در هفته دوم خرداد

در اواخر هفته‌گذشته روند بازار سرمایه تا حدی متعادل‌ شد و نمادهایی مانند «وبملت»، «فولاد» و «خودرو» که تاثیرات منفی را در شاخص کل گذاشته بودند با بازگشایی و شروع حرکت تعادلی آنها روند بازار هم تا حدودی تغییر کرد. در هفته گذشته با تغییر در نرخ سیمان و روند صعودی این گروه تاثیر مثبتی در روند بازار توسط این گروه در بازار شکل گرفت.

رویا ذبیحی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته در روزهای شنبه و یکشنبه ۴۰ نماد مثبت در بازار وجود داشت که در روز دوشنبه به ۸۰ نماد رسید و در سه‌شنبه هفته گذشته این تعداد به ۱۱۰ نماد افزایش یافت و این روند نشان می‌دهد روند مثبت در بازار به سهم‌های کوچک هم منتقل شده و با افزایش حجم معاملات و گزارش‌های ماهانه خوبی که شرکت‌ها منتشر می‌کنند روند بازار تا حدودی متعادل شود.

این کارشناس بازار در بخش دیگری درباره گروه‌های پیش‌رو در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد گروه‌های سیمانی به دلیل گزارشاتی که منتشر کردند و فلزی‌ها از گروه‌های مثبت و موثر در بازار باشند. اما نمادهای گروه‌ه‌های دارویی بعد از ۶ ماه که ارز ۴۲۰۰ در آن حذف شود و نرخ آن آزاد شود روند رو به رشدی را طی خواهند کرد.

وی درباره تاثیر نرخ دلار در بازار سرمایه گرفت: دلار ممکن است مقداری کاهش یابد و پیش‌بینی میکنم که با شکل‌گیری مذاکرات برجام شرکت‌های خارجی برای ورود به کشور مدتی صبر کنند تا نتیجه مذاکرات تثبیت شود و اگر مذاکرات در کشور تثبیت شود گروه‌های نمادهای خودرویی، بانکی می‌توانند صعودهای خوبی را داشته باشند و اگر نتیجه مذاکرات منفی باشد گروه‌های شوینده، مواد غذایی و دارویی می‌توانند شرایط مطلوبی را داشته باشند اما به صورت کلی به دلیل تعلل شرکت‎‌های خارجی برای ورود به کشور نمادهای کامودیتی محور در بازار روند رکودی را خواهند داشت.

منبع: تجارت نیوز
  • حمید رضا ارسالی در

    مگه سرمایه ای هم تو بورس مانده یک چهارم پول مانده که با تورم میشه یک دهم هنوز کارشناسان سر سپرده نظر می دهند وخط از دولت فریب می گیرند ما جانمان را می دهیم ولی نه همینطوری راحت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها