|
کدخبر: 146530

امروز این نمادها معاملات مشکوک داشتند!

در روز افت ۲۴ هزار و ۸۰۷ واحدی شاخص، پالایشگاه فرابورسی، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سیمانی به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس امروز این نمادها معاملات مشکوک داشتند!

در جریان معاملات نخستین روز کاری این هفته، بازار سهام در ادامه واکنش به قیمت‌گذاری دستوری فولاد با رشد قیمت در نمادهای بزرگ خودرویی و ادامه افت در بزرگان کالایی آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با افت ۲۴ هزار و ۸۰۷ واحدی و از دست دادن کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۰.۶ و ۴.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا و ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۱.۳ و یک میلیارد سهم و بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به همراه بانک صادرات با تقاضای ۹۷۹، ۵۸۳ و ۴۳۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۲ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت نیلی صنعت کرمان حاضر در بازار SME فرابورس با رشد اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۵.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های تولید برق عسلویه مپنا، بیمه حافظ، کشاورزی و کود زنجان، پگاه گلپایگان، سیمان دشتستان، محور خودرو (زیرمجموعه ایران خودرو)، خدمات فنی فولاد یزد، پارس سرام، کشت و صنعت پیاذر، سیمان بجنورد، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، پالایشگاه لاوان، قند پیرانشهر و سرمایه‌گذاری صنعت بیمه مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پالایشگاه لاوان، زیرمجموعه ایران خودرو، دو شرکت سیمانی به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر