|
کدخبر: 174678

آخرین وضعیت طرح عرضه خودرو در بورس کالا

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع مجلس از تصویب عرضه خودرو در بورس کالا برای بررسی در صحن خبر داد و گفت: شیوه قیمت گذاری پیشنهادی فعالیت‌های سوداگرانه را کنترل می کند.

بورس آخرین وضعیت طرح عرضه خودرو در بورس کالا

روح‌ اله ایزدخواه درباره آخرین وضعیت طرح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: این طرح در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شده و در صف بررسی صحن است. اگر این طرح طی هفته آینده در صحن مطرح نشود احتمالا هفته بعد این اتفاق می‌افتد. تعیین زمان بررسی در صحن در اختیار نیست.

وی افزود: بخش‌های مربوط به تولید در طرح ساماندهی صنعت خودرو هنوز بررسی نشده و باید بعد از این روی آن کار شود. فعلا تمرکز بر روی تنظیم بازار و قیمت‌گذاری و این مسئله در اولویت کمیسیون قرار گرفته است. بعد از بررسی عرضه خودرو در بورس کالا در صحن به موضوعات فناوری، قراردادهای خارجی و... رسیدگی می شود.

ایزدخواه با اشاره به انبار شدن خودرو توسط خریداران و فعالیت‌های سوداگرانه توضیح داد: بیش از ۵۰ درصد خودروها با هدف سوداگری خریداری و در خانه‌ها، پارکینگ‌ها یا دیگر اماکن انبار می شوند تا در زمان دیگر با قیمت بالاتری به فروش برسد. شیوه قیمت‌گذاری که کمیسیون صنایع پیشنهاد داده، جلوی بروز چنین اتفاقاتی را می‌گیرد و می‌تواند این دست مسائل را تا حد زیادی کنترل کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر