|
کدخبر: 172739

معاملات مشکوک یک بانک و دو پتروشیمی در بورس

در روز رشد ۵۵۲۳ واحدی شاخص، بانک بورسی، دو پتروشیمی، دو زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا به همراه ۱۰ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک یک بانک و دو پتروشیمی در بورس

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با افت قیمت ها آغاز به کار کرد اما با بهبود تقاضا در نمادهای بزرگ بازار در نهایت، نماگر بازار با رشد ۵۵۲۳ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۱۸۹ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۳.۸ و ۱۵.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است. بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، گروه بهمن، سرمیاه گذاری توسعه و عمران کرمان، ذوب آهن به همراه پالایشگاه اصفهان با داد و ستد ۳۵۵، ۲۷۲، ۲۲۹، ۲۱۱ و ۲۱۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۱ تا ده برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت پگاه خراسان حاضر در بازار دوم بورس با افت ۴.۹ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های توکا ریل، سرمایه گذاری رنا (زیرمجموعه سایپا)، باما، پتروشیمی تخت جمشید، کاشی الوند، شکر شاهرود، مهرکام پارس (زیرمجموعه ایران خودرو)، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، داروسازی اسوه، داروسازی جابر ابن حیان، قند ثابت خراسان، پتروشیمی آبادان ، پست بانک و شیشه قزوین مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور پست بانک، دو پتروشیمی، دو زیرمجموعه ایران خودرو و سایپا به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها