|
کدخبر: 171017

بزودی بورس سبز می شود!

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیش بینی بنده این است که ما بلافاصله پس از انتخابات ۱۴۰۰ شاهد بازگشت اعتماد مردم به بورس و سبز شدن نهادهای بورسی خواهیم بود.

بورس بزودی بورس سبز می شود!

محسن زنگنه با بیان اینکه ارزش نمادهای بورسی در حال حاضر زیر ارزش واقعی آنهاست، تاکید کرد: از این رو در شرایط فعلی ما نه تنها هیچ حبابی در بازار نداریم حتی ارزش بازاری خیلی از شاخص های بنیادین همچون شاخص فولاد، سیمان و پتروشیمی زیر ارزش واقعی خود است.

وی درباره چرایی قرمز شدن تابلوی بورس در شرایط بدون حباب اظهار داشت: در این زمینه دو عامل حائز اهمیت است؛ عامل اول بی اعتمادی مردم به بازار بورس است لذا پیش بینی بنده این است که ما بلافاصله پس از انتخابات ۱۴۰۰ شاهد بازگشت اعتماد مردم به بورس و سبز شدن نهادهای بورسی خواهیم بود و بنده برای این پیش‌بینی استدلال لازم را دارم، چرا که بحث بی‌اعتمادی مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه ۶۰ الی ۹۰ درصد مردم سرمایه شان را در بازار بورس از دست داده‌اند اما هنوز در صف فروش هستند و می‌خواهند از بازار بیرون بیایند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دومین عامل در قرمز شدن نهادهای بورسی سیاست‌های غلط سازمان بورس است، تاکید کرد: سازمان بورس در این روزهای آخر عمر دولت به دنبال این است تا به هر نحو که شده ارزش شاخص های کل بازار افت نکند به همین جهت می‌کوشد تا با دامنه ها بازی کند.

نماینده مردم تربت حیدریه تاکید کرد: متاسفانه اولین اقدام رئیس جدید سازمان بورس این بود که دامنه منفی روی دو درصد و دامنه مثبت را روی ۶ درصد قرارداد آن هم با این تصور که این اقدام باعث می‌شود تا خروج مردم از بازار کاهش پیداکند.

زنگنه ادامه داد: متاسفانه بستن نماد روی دو درصد باعث شد تا کسانی که می خواستند از بازار خارج شوند امکان خروج نداشته باشند و این امر آنها را عصبانی کند و حتی این نارضایتی آنها را به کف خیابان هم برساند بنابراین این دو عامل عواملی است که بورس را اذیت می کند. با این حال بنده معتقدم که ما در بازار سرمایه مشکل قانونگذاری نداریم.

منبع: بازار
  • ناشناس ارسالی در

    دزدهای کثیف

  • ناشناس ارسالی در

    امیدواریم حالا که زندگی و سرمایه خیلی از مردم نابود شده...این بورس...هرگز روی خوش نبیند..چونکه هرصعود...شاخص..فقط..بنفع ن ورچشمی ها..و پولدارهاست..که درین قیمتهای کم...سهام مردم بینوا را خریده و میخرند. ..وگرنه اکثرمردم که دارایی خودشان را ازد ست داده اند..اگرپول کمی برایشان باقی مون ده...ازبورس بیرون امدند ویا باجمع شدن صف های فروش..حتی اگربدانندرشد هم دارد..بیرو ن می ایند..زندگی خیلی ازمردم تباه شده... که اثارمنفی ان..هرگزجبران نخواهدشد..وضمن ا..انها دیگه پولی ندارند..که باخبررشدبور س..دلشان خوش بشود..

  • ناشناس ارسالی در

    برید پی کارتون چنان ضربه ای که اعتماد سرمایه شرف وامنیت ملت زده شد که اثارش سالها باقیست چه برسه بعد انتخابات

  • ناشناس ارسالی در

    دقیقا درست پیش بینی کردی عامل همه بدبختیهای مردم و بورس وجو د نکبت بار حسن روحاینه و نوبخت
    اگر این دو بروند همه چیز شاید بحالت عادی برگدره

  • معلم ناامید ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد ...
    یوسف گم گشت ه باز آید به کنعان غم مخور...
    نفری ن بر خودم که ۵۰ م وام رو تو بورس وارد کر دم و به خاک سفید نشستم

  • ناشناس ارسالی در

    همه تان دزدید سر کرده دزد ها اول همتی بی شرف هست ودژپسند کثافت بیشرف وقالیباف ری یس بورس سابق دیوث هست ، وروحانی عامل پشت یبانی ازدزد ها، وآنهایی که به نوعی بورس رابه گروگان گرفتن همه شان دیوث وقورومساق هستن

  • ناشناس ارسالی در

    چرا دروغ ، همش میگید اعتماد مگر چند درصد سهام ایران دست مردمه مثل روز روشن دارید بلوف می زنید

  • حسن زاده ارسالی در

    کاهش دامنه نوسان باعث طولانی تر شدن روزه ای منفی و اثرات منفی بیشتر آن در جو منفی گردید و آقای دهنوی صرفا از کاهش دامنه م نفی بدنبال تاثیرات رسانه های خارجی از نا کارآمدی بورس بودند و اینکه 16 روز است که فقط خروج پول از بازار داریم اصلا برایشا ن مهم نیست

ارسال نظر