|
کدخبر: 170105

بازدهی چشمگیر بیت کوین چه بر سر بورس آورد؟

بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند که رونق بازار ارزهای دیجیتالی و سقوط بورس باعث شد تا بسیاری از مردم دارایی خود را به این بازار پرریسک وارد کنند. اعداد و ارقام در این باره چه می گویند؟

بورس بازدهی چشمگیر بیت کوین چه بر سر بورس آورد؟

در چند سال اخیر بازار جدیدی برای سرمایه گذاری شکل گرفت به نام بازار ارزهای دیجیتالی. بازاری که به گفته کارشناسان بازاری بسیار پرریسک می باشد اما در یک سال اخیر به دلیل روند صعودی که در این بازار وجود داشته بسیاری از مردم سرمایه خود را به این بازار منتقل کردند.

مقایسه بازدهی بورس و بیت کوین

قبل از اینکه ببینیم رونق بازار ارز‌های دیجیتال به خصوص بیت کوین چه بر سر بورس آورد بهتر است که مقایسه‌ای از بازدهی دو بازار داشته باشیم.

قیمت هر بیت کوین در ۱ فروردین سال گذشته ۶۲۱۸ دلار بود و امروز قیمت هر بیت کوین به ۵۷۹۱۷ دلار رسیده است. این یعنی ظرف بازه مذکور میزان بازدهی بیت کوین برای سرمایه گذاران ۸۳۱ درصد بوده است.

در همین مدت شاخص کل بورس از ۵۰۸۶۶۱ واحد به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۶۰ واحد رسید که رشد ۱۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. البته اگر ملاک را ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ بگذاریم و بازدهی بورس را حساب کنیم ملاحظه خواهد شد که از تاریخ ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۹ تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بورس منفی ۴۴ درصد بود.

روند جستجوی کلمه بیت کوین و بورس در گوگل توسط کاربران ایرانی در یک سال گذشته نشان می دهد که با سقوط بورس و رونق بیت کوین میزان جستجوی کلمه بیت کوین در گوگل روند رو به رشدی داشته است و جستجوی کلمه بورس نیز نزولی بوده است.

چقدر پول از بورس به سمت بازار ارزهای دیجیتالی رفت؟

محسن علیزاده عضو شورای عالی بورس در مورد خروج ارقام نجومی از بازار سرمایه توسط حقوقی‌ها و حقیقی های بزرگ اظهار داشت: در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خارج شده از بازار سرمایه کاملا قابل ردیابی است، اظهار داشت: حقوقی‌های بی اخلاق در اوج قیمت‌ها سهام فروخته‌اند و این نقدینگی را وارد بازارهای موازی از جمله ارزهای دیجیتال و رمزارزها کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر چند که بازار ارزهای دیجیتال بازار بسیار ریسکی است اما نقدینگی بسیار زیادی وارد این حوزه شده و متاسفانه تبلیغات گسترده‌ای را هم به راه انداخته اند تا سهامداران خرد باقیمانده در بورس برای ورود به بازار مرز ارزها شوند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها