|
کدخبر: 166148

سرمایه گذران این بازار مراقب تکرار تجربه بورس باشند

یک کارشناس و تحلیل‌گر بازارهای مالی گفت: اگر افراد بدون فراگرفتن آموزش‌های لازم وارد بازارهای مالی دنیا شوند، قطعا تجربه‌ای شاید به مراتب تلخ تر از تجربه سال گذشته بورس را پیش رو خواهند داشت.

بورس سرمایه گذران این بازار مراقب تکرار تجربه بورس باشند

مرتضی مختاری اظهار کرد: در سال گذشته با چراغ سبز دولت و تبلیغات گسترده، بخش عمده‌ای از افرادی که هیچ گونه آشنایی با بازار سرمایه نداشتند، وارد این بازار شده و به دلیل همین ناآشنا بودن، حجم بالایی از سرمایه و پس انداز چندین ساله خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: با وجود این‌که تمامی فعالان عرصه بورس از تریبون‌های مختلف اعلام کردند که افراد از دارایی‌های مازاد خود برای ورود به بازار سرمایه استفاده کرده و هرگز خانه یا خودروی خود را برای ورود به این بازار نفروشند و یا از وام استفاده نکنند، جذابیت کاذب بازار به حدی شد که بسیاری از مردم عادی مرتکب این اشتباهات و متحمل ضرر و زیان‌های زیادی شدند.

وی اظهار کرد: همین افراد به دلیل نداشتن استراتژی و دانش لازم، حد ضرر تعیین نکرده و تا امروز همچنان منتظر فرجی هستند تا حداقل سرمایه آنها سربه‌سر شود، برخی هم با ۵۰ یا ۶۰ درصد ضرر یا بیشتر، این بازار را ترک کرده‌اند.

مختاری با بیان این‌که با نامساعد شدن شرایط سرمایه‌گذاری در بازار بورس، بیشتر افراد به سمت ارزهای دیجیتال روی آوردند، اضافه کرد: در حقیقت همان اتفاقی که برای بازار بورس افتاد، برای بازار ارزهای دیجیتال هم محتمل هست.

وی با تاکید بر لزوم دریافت آموزش‌های لازم قبل از ورود به بازارهای مالی، گفت: در این رابطه صرفا آموزش از طریق افراد آکادمیک و متخصص مورد قبول است و شومن‌های اینستاگرامی و...نمی‌توانند مطالبی در این راستا ارائه دهند.

وی با تاکید بر این‌که سیگنال‌گیری از هر کسی یک خطر بزرگ بوده و باید این موضوع را کنار بگذاریم، گفت: نباید از هر کسی سیگنال گرفت، زیرا چگونه یک فرد می‌تواند در تمامی حوزه‌ها از بورس گرفته تا طلا و ارز، سیگنال دهد؟

این تحلیلگر بازارهای مالی با اشاره به این‌که به دلیل مشکلات تورمی و کاهش ارزش پول ملی، مردم به هر سمتی که سود وجود داشته باشند، روی می‌آورند، خاطرنشان کرد: بحث آموزش، فرهنگ‌سازی و آگاهی‌دهی و هم‌چنین عدم اطمینان به هر سیگنال‌دهی، نکاتی است که قبل از ورود به بازارهای مالی، همواره باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: با وجود این‌که سودهای بسیار خوبی را می‌توان از بازارهای مالی مختلف از جمله ارزهای دیجیتال دریافت کرد ولی با توجه به نبود دامنه نوسان در این بازار، ممکن است افراد نا آگاه ضررهایی بسیار بیشتر از بورس را متحمل شوند و حتی کل دارایی خود را در زمان بسیار کوتاهی از دست بدهند، لذا بر دریافت آموزش‌های کافی از افراد صاحب صلاحیت تاکید می‌شود.

منبع: ايسنا
  • مهدی ارسالی در

    خدا با این ... ازت نگذره
    تازه مردم یه ذره از پولهایی که تو قمارخونه شماها باختن رو دارن جبران میکنن
    اینهم نم یتونید ببینید
    هرچند شما خدا رو قبو ل ندارین

ارسال نظر