|
کدخبر: 169523

جلسه این هفته سران قوا برای حمایت از بورس

معاون اول رییس‌جمهور با اعلام مواضع درباره انتخابات ریاست جمهوری ، احمدی نژاد و... از برگزاری جلسه سران قوا در این هفته و با هدف حمایت دولت از بورس و سهامداران حقیقی خبر داد.

بورس جلسه این هفته سران قوا برای حمایت از بورس

اسحاق جهانگیری درباره موضوعاتی مانند بورس ، حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری ، احمدی نژاد و... اظهار نظر کرد و در کلاب هاوس انتخاب ، گفت: درحالی ۱۰۰ لایحه دولت در مجلس خاک می خورد که این مجلس ، مجلس طرح ها است. به طوریکه لایحه شفافیت و تعارض منافع و ۸ لایحه دیگر حتی در مجلس اعلام وصول نشده که خلاف قانون اساسی است. هر چند مجلس حق رد کردن دارد ولی حق ندارد اعلام وصول نکند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس ، رشد شاخص بورس را ناشی از عملکرد خود می دانند اما دولت را عامل ریزش قیمت ها معرفی می کنند. ولی با اطمینان اعلام می شود دولت هر حمایت مورد نیاز بازار سرمایه و سهامداران حقیقی را انجام می دهد و جلسه سران قوا در هفته جاری نیز در همین راستا است.

براساس این گزارش ، این در حالی است که بر خلاف دو وعده قبلی حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس و همچنین محمدباقر قالیباف ، طی دو شنبه دو هفته ، خبری از برگزاری این جلسه نشده بود.

این مقام مسئول افزود: یکی از نقاط ضعف دولت، لکنت زبان است که در دور اول، درآمدهای افسانه ای نداشت اما دستاوردها مثبت بودند. کوتاهی از دولت بود که باید در همان آغاز ، اقدام به انتشار گزارشی جامع از آنچه از دولت قبل تحویل گرفته شد ، ارایه می کرد ولی روی برخی افراد به دلیل عدم پاسخ گویی بسیار زیاد می شود. هر دستگاهی که خود را فراتر از قانون اساسی می داند در کار اداره کشور اخلال می کند.

جهانگیری با اشاره به عدم پذیرش روحانی در انتخاب فرد دیگری برای معاونت در ابتدای دولت دوازدهم ، ادامه داد: سال ۹۶ با پیشنهاد هاشمی و خاتمی و موافقت روحانی وارد صحنه انتخابات شدم. فعلا هم تصمیم بر عدم نامزد شدن در انتخابات دارم و ولی هیچ‌وقت هم از عدم نامزدی ، حرفی نزده ان و تابع تابع خرد جمعی هستم.

وی در مورد احمدی نژاد هم گفت: یکی از فسادهای دوره احمدی نژاد ، بابک زنجانی بود که با ۴ امضای وزیر، بیش از ۱.۷ میلیارد دلار نفت گرفت و پول نفت به نیروهای مسلح و انتظامی هم برنگشت. احمدی نژاد کاری کرد که تا ۵۰ سال دیگر نمی توان به پول ها دسترسی پیدا کرد.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها