|
کدخبر: 160818

شرط پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد

سازمان بورس مصوبه شورای‌عالی بورس در خصوص نحوه پرداخت سود سهام مشمولان سهام عدالت را اعلام کرد.

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص نحوه پرداخت سود سهام مشمولان سهام عدالت اعلام کرد: طبق مصوبه ۱۲ اسفند شورای‌عالی بورس، مقرر شد سود قابل تقسیم شرکت‌های سرمایه‌گذار پذیر سهام عدالت شامل ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی متعلق به تمامی مشمولان سهام عدالت اعم از مستقیم و غیرمستقیم از محل عملکرد سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ که مجامع سالانه آنها در سال ۹۹ برگزار شده توسط سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و به نحو زیر بین مشمولان سهام عدالت توزیع می‌شود.

به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از این محل هیچ گونه وجهی پرداخت نخواهد شد و آن شرکت‌ها نمی‌توانند از محل سود سهام شرکت‌های سرمایه پذیر درآمد شناسایی و ثبت کنند و در صورت دریافت وجه از شرکت‌های سرمایه پذیر مکلفند نسبت به عودت و پرداخت آن به حساب اعلامی سپرده‌‌گذاری مرکزی اقدام کنند.

الف) سود سهام دارندگان سهام شرکت‌های سرمایه پذیر که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده و در تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت، مالکیت سهام را حفظ کرده باشند توسط سپرده‌گذاری مرکزی تجمیع شده و به تناسب سهام هر یک از آنها در روز برگزاری مجمع، حداقل در دو مرحله که تاریخ آن از سوی سازمان بورس تعیین و اعلام می‌شود به سهامداران شرکت‌های فوق پرداخت خواهد شد.

ب) به مشمولان سهام عدالت به روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، سود شرکت‌های سرمایه پذیر در صورتی پرداخت می‌شود که سهام را تا ۲۳ اسفند همچنان به فروش نرسانده و مالکیت آن را در اختیار داشته باشند. سود سهامداران شرکت فوق به نسبت میزان سهام آنها در شرکت تعلق گرفته و در صورت فروش سهام از سوی مشمولان سود سهام نیز به خریداران تعلق خواهد گرفت که در ۲۳ اسفند سهامدار باشند.

- شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید نسبت به اصلاح اطلاعات و صورت‌های مالی از بابت سود سهام شناسایی شده حاصل از مجمع عمومی برگزار شده در سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر اقدام کنند.

- سود ناشی از تقسیم سود در مجموعه برگزار شده در سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت به سهامداران مورخ ۲۵ اسفند شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی پرداخت خواهد شد. لذا سهامدارانی که پس از ۲۵ اسفند اقدام به خرید سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌کنند باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر