|
کدخبر: 153741

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۲۵ بهمن) + جدول

امروز ۵۷۰میلیارد تومان دارا یکم و هزار و ۲۹۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۴۱۰میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۲۵ بهمن) + جدول

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش هزار و ۲۹۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود ۲۱میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۹درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش ۱۸۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری گروه زعفران سحرخیز (سحرخیز) رشد ۱۰درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری در زمین و ساختمان نگین شهرری (نگین) با زیان ۰.۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۵درصد) در رابطه با صندوق «سحرخیز» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۸۷۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۴درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و پس از «طلا» بیشترین افزایش قیمت (۳.۲درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۴۱۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۱۰هزار و ۷۳۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بود.

صندوق۱

صندوق۱۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر