|
کدخبر: 153311

انتخابات و بورس چگونه به یکدیگر گره می‌ خورند؟

یکی از ابهامات پیش‌روی بازار سهام انتخابات ۱۴۰۰ است و اصولا انتخابات و رویکرد سیاسی جناح پیروز بر روند بورس تاثیر زیادی خواهد داشت. اما چرا بورس در انتخابات امسال اهمیت زیادی دارد؟

بازار سهام هر چقدر به انتخابات نزدیک‌تر شود واکنش بیشتری به این موضوع نشان می‌دهد. اما فعلا زمان زیادی تا انتخابات ۱۴۰۰ مانده و هنوز کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ به صورت قطعی مشخص نشده است. اما انتخابات و بورس چگونه به یکدیگر گره می‌خورند؟

ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر بورس بر انتخابات گفت: تا انتخابات ۱۴۰۰ زمان زیادی باقی مانده است اما برای کسانی که در انتخابات ۱۴۰۰ کاندید می‌شوند باید به بازار سهام توجه زیادی کنند زیرا تعداد سهامداران بازار سهام به شدت افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه تعداد فعالان بازار سهام افزایش چشم‌گیری داشته احتمالا بیشتر کاندیدها سعی دارند از بورس دفاع کنند اما حرف تا عمل فاصله زیادی دارد.

این کارشناس درباره تاثیر انتخابات ۱۴۰۰ بر بورس گفت: بازار سهام از سیاست‌های جناح حاکم تاثیر می‌پذیرد و قطعا سیاست‌های جناح پیروز در رابطه با روابط خارجی و سیاست‌های پولی بر بازار سهام تاثیر زیادی دارد. مثلا زمانی که آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیروز شد چون به بورس اعتقاد نداشت بازار سهام ریزش کرد اما در دوره دوم پیروزی روحانی به دلیل اینکه دولت روحانی سیاست سرکوب ارزی نداشت بازار سهام رشد کرد.

این کارشناس در ادامه گفت: سیاست ارزی و بازار پول تاثیر زیادی بر بازار سهام دارند و بورس هر چقدر به انتخابات نزدیک‌تر شود واکنش بیشتری خواهد داشت.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها