|
کدخبر: 151634

امید به خیزش دوباره در بورس

رئیس هیات مدیره شرکت بورس تهران با دفاع از رئیس قبلی سازمان بورس انتظارات بازار سرمایه از رئیس جدید را مطرح کرد. به گفته امیر تقی‌خان تجریشی فرصت برای آشنایی مردم با بورس و جذب نقدینگی هنوز از دست نرفته است و امید زیادی به خیزش دوباره بورس البته در فضایی بدون هیجان وجود دارد.

بورس امید به خیزش دوباره در بورس

قالیباف اصل، رئیس سابق سازمان بورس یکی از شناخته شده‌ترین افراد بازار سرمایه است که علاوه بر سکانداری شرکت بورس اوراق بهادار تهران به مدت ۱۰ سال از سابقه عضویت در هیأت مدیره‌ نهادهای مالی، شرکت‌های تخصصی و موسسات مالی و سرمایه‌گذاری برخوردار بود و بسیاری از افرادی که امروز در بازار سرمایه فعال هستند از شاگردان وی بوده‌اند.

در تجربه، تخصص و تعهد رئیس سابق سازمان بورس هیچگونه شکی وجود ندارد، قالیباف اصل ریاست سازمان بورس را در شرایطی تحویل گرفت که بازار در وضعیت خطیری قرار داشت، به گونه‌ای که هیچگاه چنین موقعیتی در اقتصاد ایران تجربه نشده بود.

انتظارات از دهقان دهنوی

نخستین نیاز سازمان بورس در این مقطع، اعتمادبخشی به سرمایه‌گذاران و ارتقای جایگاه بورس در نظام حکمرانی و سیاست‌گذاری است که این اقدام جزو اولویت‌های اصلی رئیس جدید سازمان بورس در برنامه‌های مطرح شده است.

لازمه این امر ایجاد اجماع میان بخش‌های مختلف از جمله مجلس، بازار پول و بخش صنعت نسبت به اهمیت و اثرپذیری مستقیم از هرگونه تصمیم و سیاستگذاری آنها است تا بتوان ضمن دور کردن بازار از تنش ها، زمینه کاهش التهاب‌ها و ایجاد بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار را فراهم کرد و فرصتی که در یکسال اخیر جهت آشنایی مردم با بورس و جذب نقدینگی فراهم شد به آسانی از دست نرود.

به نظر می‌رسد که هنوز این فرصت از دست نرفته است و امید زیادی به خیزش دوباره بورس البته در فضایی بدون هیجان وجود دارد.

رویکرد دیگر سازمان بورس حمایت از سهام داران خرد و اطمینان بخشی به آنها در جهت حفظ سرمایه هایشان است.

حفظ نقدشوندگی بازار یک اصل است که در هیچ شرایطی نباید دچار نقصان شود و جزو نیاز اولیه بازار تلقی می‌شود.

در وضعیت فعلی برای بهبود معاملات بورس در دستور کار قرار گیرد، جلوگیری از رفتار سلیقه‌ای و دخالت در مکانیزم بازار است. هرگونه دستکاری غیر علمی در روند بازار منجر به کاهش نقد شوندگی بازار، عدم کارایی و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر به خصوص در میان مدت و بلند می‌شود.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    در شرایطی که با نرخ 4200 این کالاها وارد کشور شده وضعیت چنین است، وای بر17500 تو مان. باید از این به بعد این ارز به افراد سالم داده شود و سپس نظارت برتوزیع صورت بگیرد. در غیر این صورت نمی‌شود که در بدت رین شرایط اقتصادی کشور، چند ده میلیون دل ار ارز کشور را بدهیم و عده‌ای از آن استف اده کنند. ما باید افرادی که باعث این ران ت شدند را محاکمه و تنبیه کنیم نه اینکه ص ورت مسئله را پاک کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    پیشنهاد می کنم
    ۱ ساعت معاملات برای عدم تداخل با اذان ظهر و نماز و تکریم نم از از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۱:۴۵ تعیین گردد
    ۲ برای بی اثر کردن بازارهای جهانی با ب ازار داخلی تعطیلی بورس برای روز یکشنبه ب اشد چرا که روزهای یکشنبه بازار ایران شرط ی شده و در بازار اخلال ایجاد می کند
    ۳ دامنه نوسان را در زمان رکود و عرضه م نفی ۲ و مثبت ۷ قرار دهید تا بازار متعادل شود و بصورت ناگهانی و عمیق سقوط نکند و در زمان افزایش قیمت و تقاظا های نجومی دا منه منفی ۷ و مثبت ۳ نه اینکه بدون در نظر گرفتن سلامتی افراد دامنه ۵ شده ۱۰ برای ۶ ماه و بصورت ناگهانی و در زمان تعطیلی ب ازار دامنه شده مجددا ۵ که این تغییر دامن ه فقط به نفع رانتی ها انجام شده است و خل اف قانون
    ۴ ناظر بورس خواب نباشد و بدون تبعیض نسبت به شرکتها قانون را اجرا و نظارت کند و اگر توجه نمی شود مدعی العم وم بدون فوت وقت اجازه حذف ایشان را داشته باشد

    • ناشناس ارسالی در

      اگر به نماز اعتقاد داشتند به پیشنهاد شما عمل می کردند شاخص تایید نظام بورس رعایت ارزشهای اسلامی است وقتی به این اصول توج ه نمی شود یعنی دست توی جیب مردم کردن آسا ن می شود یعنی دولت مدعی حقوق و تدبیر که نمی تواند حداقل زمان معامله را به وقت اذ ان و نماز نکشاند توقعی از جوانمردی و رعا یت حقوق مردم را از مسئولش نداریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها