|
کدخبر: 151568

بورس برمی‌گردد؟

نمادها تحت فشار فروشی که طی چند روز گذشته بر بازار سهام سایه انداخته، معاملات امروز را هم منفی شروع کردند. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۳۰ شاخص کل با افت ۲۸ هزار واحدی (معادل ۲.۲ درصد) مواجه شده و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی ۰.۵ درصدی داشته است.

بورس بورس برمی‌گردد؟

شاخص کل الان تنها ۶ هزار واحد با کف ۱.۲ میلیون واحدی فاصله دارد. طی دقایق گذشته و با رسیدن شاخص کل به این سطوح، شاهد افزایش خریدها در بازار و کاهش صف‌های فروش هستیم. باید دید کف کانال ۱.۲ میلیونی بهحمایت بورس می‌آید یا منفی‌های سهام ادامه‌دار خواهد شد.

ارزش معاملات خرد در ۷۵ دقیقه نخست معاملات امروز حدود ۵۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که نشان از کاهش معاملات نسبت به روزهای گذشته دارد. با توجه به این که صف‌های فروش هم چندان سنگین نیستند به نظر می‌رسد علاوه بر این که تقاضای خرید سهام در این بازار چنین منفی کم است، عرضه هم چندان زیاد نیست. به عبارتی دیگر به نظر می‌رسد بخش بزرگی از سهامداران حاضر به فروش سهام خود در این سطوح قیمتی نیستند.

حقیقی‌ها امروز هم در سمت فروش سهام حاضر شده‌اند و تا اینجای کار حدود ۶۳۰ میلیارد تومان خالص فروش حقیقی را شاهد بوده‌ایم. حقیقی‌ها امروز در اغلب صنایع به غیر برخی از صنایع کوچک فروشنده‌اند.

در بین صنایع تا اینجای کار بیشترین اقبال به سیمانی‌ها، فلزات و بانک‌ها بوده است. در بین نمادها هم دارا یکم، تاصیکو و وتجارت بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. اقبال امروز سهامداران به سیمانی‌ها هم در نوع خود بسیار جالب توجه است. سیمانی‌ها از معدود صنایع مثبت بورس امروز هستند.

بعد از ساعت اول معاملات، شاهد پاتک خریداران عموما حقوقی به صف‌های فروش هستیم. به طوری که تعداد و ارزش آنها حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. در ساعت ۱۰: ۲۰ معاملات امروز، ۲۵ درصد نمادها صف فروش‌های ۱۸۰۰ میلیارد تومانی دارند و در سمت مقابل هم ارزش صف‌های خرید ۲۰ درصد نمادها با ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پالایشی یکم امروز هم با صف فروش سنگینی با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان مواجه شده است‌. البته نکته مهم این است که چون زیرمجموعه‌های پالایشی یکم هم در حال افت قیمت قیمت هستند، این صندوق هنوز حباب قیمتی دارد. به طوری که در حالی الان قیمت آن در صف فروش ۸۱۵۰ تومان است که NAV این صندوق حدود ۶۷۵۰ تومان است. به عبارتی دیگر پالایشی یکم هنوز بیش از ۲۰ درصد حباب دارد.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها