|
کدخبر: 148185

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌های ETF + جدول

امروز ۱۸۰میلیارد تومان دارا یکم و ۱۱۶میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۷۸میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۰۰میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌های ETF + جدول

صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۱۳میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۵۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) را به ارزش ۱۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵۹درصد معاملات).

هیچ یک از دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام رشد دارایی خود را مشاهده نکردند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیر) با زیان ۸.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۶.۴درصد) در رابطه با صندوق شاخصی ۳۰ شرکت فیروزه (فیروزه) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۲۳درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین حدود دو میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۷۸میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۰۹میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود هشت هزار و ۸۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی دو هزار و ۵۲۰میلیارد تومان بوده است.

صندوق

صندوق۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها