|
کدخبر: 147668

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF + جدول

امروز ۲۱۸میلیارد تومان دارا یکم و ۱۵۹میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و هشت میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۶۴میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF + جدول

صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۵۱میلیارد تومان واحدهای صندوق «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (۱۴درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق «دارا یکم» را به ارزش ۸میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (چهار درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام شاخص۳۰ شرکت فیروزه (فیروزه) رشد ۰.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق «دارا یکم» با زیان ۵.۹درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۹.۶درصد) در رابطه با صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۳۷درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۹میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و هشت میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۶۴میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۳هزار و ۳۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی دو هزار و ۲۰میلیارد تومان بوده است.

تحرک+صندوق

تحرک+صندوق۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر