|
کدخبر: 144346

چند معامله مشکوک در بورس

در روز رشد ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحدی شاخص، چهار شرکت دارویی، دو زیرمجموعه هلدینگ شیر به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس چند معامله مشکوک در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار با متعادل و بهبود تقاضا در نفتی‌ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با رشد ۱۸ هزار و ۱۲۹ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۳۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۱.۲ و ۵.۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو و سایپا با داد و ستد بیش از ۱.۱ و یک میلیارد سهم و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، پالایشگاه اصفهان به همراه بانک پارسیان با تقاضای ۴۵۹، ۳۳۵ و ۲۴۷ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۶ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت آزمایش حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت ۲.۶ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱۹.۴ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های داروسازی اکسیر، هتل پارسیان کوثر اصفهان، خودکفایی آزادگان، بیسکویت گرجی، کی بی‌سی، رهشاد سپاهان، مارگارین، دارویی البرز بالک، صنایع نسوز توکا، پگاه فارس، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، سبحان انکولوژی، پگاه آذربایجان غربی و فروسیلیس مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور چهار شرکت دارویی، دو زیرمجموعه هلدینگ شیر به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس
  • ناشناس ارسالی در

    واقعا چه اشکالی داره شرکتهای مشکل دار را تعطیل و وجه سهامدارا رو به عنوان خسارت به حسابشان برگردانند تا این وسط کلاه برد ار و خاطی ضرر کند نه مردم بیگناه ؟!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها