|
کدخبر: 143394

شگفتی‌سازی نمادهای کوچک در بورس

بورس امروز را در مدار مثبت معاملات آغاز به کار کرده است و هر دو شاخص بورس تهران برخلاف روزهای قبل، سبزپوشند.

بورس شگفتی‌سازی نمادهای کوچک در بورس

البته همچنان اختلاف بین شاخص کل و شاخص هموزن وجود دارد. به طوری که تا پایان ساعت اول معاملات در حالی شاخص کل تنها ۰.۵ درصد رشد داشته که شاخص هموزن ۱.۲ درصد به ارتفاع خود افزوده است. البته در دقایق اخیر نمادهای بزرگ بازار تحت فشار فروش قرار گرفته‌اند و به همین خاطر شاخص کل تا حدی از سقف روزانه خود عقب‌نشینی کرده است. به همین دلیل باید دید شاخص کل می‌تواند تا پایان روز سبزپوشی خود را حفظ کند یا در پایان هفته بورس منفی می‌شود.

نکته مهم بازار امروز قرار گرفتن ۳ نماد کوچک در فهرست بیشترین ارزش معاملات بازار سهام است.

شگفتی‌سازی نمادهای کوچک

در پایان ساعت اول معاملات امروز بورس تهران ۲۹ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات بودند. در این میان کمتر از ۵ درصد از نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. در سمت مقابل اما ۴۰ درصد از نمادها صف خریدهایی به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد تومان داشتند.

ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم، ETF دولتی) طی یک ساعت نخست معاملات امروز به ۶۲۰۰ میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد امروز هم شاهد ارزش معاملات قابل قبولی در بورس تهران باشیم. طی ساعت اول معاملات امروز خودروسازان، فلزات و بانک‌ها صنایعی هستند که بیش از بقیه معامله شده‌اند. در بین نمادها هم بیشترین ارزش معاملات را سمگا، زمگسا و خگستر داشتند. دیدن چنین نمادهای کوچکی در صدر فهرست ارزش معاملات اتفاق عجیب و نادری است. این سه نماد در حالی حدود ۱۰ درصد از ارزش معاملات کل بازار را داشتند که سهم ارزش بازار این نمادها از ارزش بازار کل تنها ۰.۵ درصد است.

حقیقی‌ها امروز هم در سمت خرید فعالند و تا اینجای کار ۱۵۰ میلیارد تومان خالص خرید داشته‌اند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها