|
کدخبر: 140453

معاملات مشکوک چند نماد بورسی

در روز افت ۵۵۲۹ واحدی شاخص، دو بانک، یک پتروشیمی، قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاری حاضر در بورس به همراه ۱۱ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک چند نماد بورسی

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با افزایش عرضه در گروه‌های بزرگ آغاز به کار کرد و در نهایت نماگر بازار با افت ۵۵۲۹ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۰۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۴ و ۶.۴ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو، بانک صادرات، بانک تجارت و سایپا با داد و ستد بیش از ۱.۶۶، ۱.۶۱، ۱.۶۱ و ۱.۵ میلیارد سهم و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با تقاضای ۵۷۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، گروه فن آوا حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۴.۷ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۰.۱ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های پلاستیران، سرمایه‌گذاری توسعه شمال، بانک سامان، پتروشیمی تخت جمشید، درخشان تهران، بانک سرمایه، فولاد کاویان، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین، سرمایه‌گذاری ملی (قدیمی‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری حاضر در بورس)، فارسیت اهواز، بهنوش، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، قند چهارمحال و سرمایه‌گذاری صنایع ایران مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو بانک، یک پتروشیمی، قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاری حاضر در بورس به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها