|
کدخبر: 140204

پنج گروه بورسی مهم برای سرمایه گذاری

استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه چه باید باشد که دستاورد آن نیز برای سرمایه‌گذاران مطلوب باشد؟ ریسک‌ها و فرصت‌های پیش‌رو چیست؟ به چه سهم‌هایی می‌توان روی خوش نشان داد؟ این‌ها، سوالاتی است که از علی خسروشاهی، مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کاریزما پرسیدیم. خسروشاهی از پنج گروهی یاد می‌کند که ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

بورس پنج گروه بورسی مهم برای سرمایه گذاری

مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کاریزما در رابطه با استراتژی سرمایه‌گذاری بازار سرمایه می‌گوید: «باتوجه به اعتماد نسبی که در چند هفته اخیر به بازار سرمایه بازگشته است، می‌توان با یک پرتفوی مطمئن و تحلیل بازار، نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس اقدام کرد. البته این، توصیه‌ برای افرادی است که به بازار آشنایی دارند، درغیراین‌صورت همچنان به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق سبدهای اختصاصی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری توصیه می‌شود.

او با اشاره به دو ریسک‌ مهم بازار سرمایه می‌افزاید: «عوامل فرابازاری مانند نقدهای سیاسی و حاکمیتی که بدون ملاحظات اقتصادی و در نظر گرفتن شرایط بازار، دستورالعمل‌ها، قیمت‌گذاری‌ها و قوانینی را مدنظر قرار می‌دهند که به‌شدت بازار را مورد تلاطم قرار می‌دهد. کمااینکه در چند ماه گذشته، چند مورد از این نوع تصمیم‌ها را تجربه کرده است. یکی دیگر از ریسک‌ها، بستر زیرساختی بازار است؛ قوانین و مقرراتی که در سطح خود بازار سرمایه وضع می‌شود. در ماه‌های اخیر البته تلاش‌های خوبی از طرف عوامل حاکمیتی بازار سرمایه انجام شده؛ از جمله مسائل مربوط به الزامات بازارگردانی و توجه به زیرساخت‌هایی چون حجم مبنا و دامنه نوسان که در حال مطالعه است.»

خسروشاهی با اشاره به فرصت‌های پیش‌رو نیز می‌گوید: «شرایط اقتصادی که در ماه‌های آینده پیش‌بینی می‌شود و خوش‌بینی نسبی در مورد گشایش‌های احتمالی و وضعیت نرخ ارز، همگی دست به‌دست هم داده و می‌تواند منجر به رشد فروش مقداری و ریالی شرکت‌ها در بازار سرمایه شود.»

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در مورد گروه‌های عمده مورد توجه بازار نیز تصریح می‌کند: «می‌توان گروه‌های حاضر در بازار سرمایه را به دو دسته کلی تقسیم کرد. گروه‌هایی که به کامودیتی‌ها و بازارهای جهانی متصل هستند و صنایعی که چندان با عوامل خارج از کشور در ارتباط نیستند. در این قالب، در گروه اول، شرکت‌های پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی‌ها ظرفیت خوبی دارند و در گروه دوم، بانک‌ها و صنایع غذایی می‌توانند موردتوجه قرار گیرند.»

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها