|
کدخبر: 140167

معاملات مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در روز افت ۱۰ هزار و ۱۳۷ واحدی شاخص، یک بانک، دو پتروشیمی، سه شرکت سیمانی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک ۱۵ نماد در بورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل و منفی آغاز به کار کرد به طوری که چهره بازار نسبت به دقایق ابتدایی با تزریق پول حقیقی بهبود پیدا کرد اما در نهایت ضمن ثبت رکورد ارزش معاملات خرد در نیمه دوم سال، نماگر بازار با افت ۱۰ هزار و ۱۳۷ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۵۱۲ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۲۰.۴ و ۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، بانک تجارت، ایران خودرو، بانک صادرات به همراه گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۳.۴۷، ۳.۴۶، ۲.۸، ۲ و ۱.۲ میلیارد سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۴ تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت فولاد افزا سپاهان حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت اندک قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۵.۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های بهنوش، فولاد کاویان، پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی قائد بصیر، نصیر ماشین، پلی‌اکریل، سیمان مجد خواف، سیمان آرتا اردبیل، زرین معدن آسیا، سیمان اصفهان، گروه اقتصادی کرمان خودرو، سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس، صنایع کشاورزی و کود زنجان و بانک سینا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور بانک سینا، دو پتروشیمی، سه شرکت سیمانی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها