|
کدخبر: 138908

مردم همچنان در انتظار فروش سهام عدالت!

قرار بود با برگشت شاخص کل بازار سرمایه، فرایند فروش سهام عدالت نیز سرعت پیدا کند اما به نظر می‌رسد فروش‌ها آغاز نشده و مردم باید منتظر باشند.

بورس مردم همچنان در انتظار فروش سهام عدالت!

همزمان با آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت، روند نزولی بازار سرمایه آغاز شد و شاخص کل از دو میلیون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید.

با افت شاخص، ارزش سهام عدالت نیز افت کرد. ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی که تا حدود رقم ۲۱ میلیون تومان رفته بود روی ریل نزولی قرار گرفت و نصف شد.

در این مدت یعنی از روز ۲۰ مرداد ماه تا چند روز پیش روند فروش سهام عدالت عملا متوقف شد و سهامداران در چهار ماه گذشته در بهترین حالت مبالغ ناچیزی را به‌ازای فروش سهامشان دریافت کرده‌اند.

استدلال مدیران کارگزاری‌ها در خصوص عدم فروش سهام عدالت نیز این بوده که با افت شاخص و کاهش ارزش سهام در روش بلوکی حقوقی‌ها تمایلی به خرید ندارند و تا زمانی که شاخص برنگردد امکان فروش سهام برای کسانی که درخواست فروش دارند وجود ندارد.

اما حالا شاخص کل بازار سرمایه برگشته و در حال عبور از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی است. ارزش برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی نیز که در روزهای افت بازار تا سطح ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پایین آمده بود حالا صعودی شده و به حدود ۱۴ میلیون تومان رسیده است.

قرار بود با آزادسازی سهام عدالت، سهامداران مدیریت سهامشان را در اختیار داشته باشند و با فروش قسمتی از آن بتوانند بخشی از هزینه‌های جاری زندگی خود را پوشش دهند، اما با توقف فروش سهام عملا هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

انتظار چند ماهه سهامداران

اظهارات سهامداران حاکی از این است که رشد بورس نتوانسته سرعت فروش سهام عدالت را افزایش دهد. اظهارات مخاطبان نشان می‌دهد فروش سهام عدالت از سرگرفته نشده است.

«از برج ۴سهامم رو فروختم ولی هنوز پولش واریز نشده»

«الان امروز دقیقا ۱۰۰روزه که در صف معامله هستم.پس کی قراره بخرن پول بدن به ما؟»

«ماه هاست منتظریم این سهام عدالت روبرامون بریزیدبانک ملت هستم هم خودم فروختم هم همسرم یه هزارتومانی برامون نیومد»

«واقعا کارگزاری ها خودشون رو به خواب زدن حداقل نمیان جواب بدن و بگن تا کی واریز میکنن ماهرساعت چک نکنیم»

«پس چرا بانک ملت هیچ واریزی نداره خسته شدیم تا کی منتظر بمونیم»

«مال من همشون ۳ماهه زده تماما معامله شده ولی بخداپولی ندیدم»

 

منبع: تجارت نیوز
  • مهران غفاری ارسالی در

    فقط میشه گفت خاک دو عالم برسر مسولین بی وجدان.و خاطی. خدا لعنتشان کند. مفسدین را

ارسال نظر