|
کدخبر: 138421

پالایشی یکم آماده بازگشایی

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل رشد به دلیل تقاضای زیاد ۲/۱۸ درصد رشد و نمادهای پالایشی و بانکی نیز سراسر صف خرید شدند.

بورس پالایشی یکم آماده بازگشایی

با شروع معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل به دلیل تقاضای زیاد بیش از ۲ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۴۵۸ هزار واحد رسید، همچنین با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز روند خوبی داشت و این نشان از رشد سهم‌ها کوچک در کنار نمادهای بنیادین است.

از طرفی نمادهای پالایشی که در دوره ریزش شاخص کل حتی با احتساب ۳۰ درصد تخفیف نیز روندی نزولی داشتند نیز با شروع روند صعودی بازار سهام در ۲ هفته گذشته زیان خود را جبران کردند و امروز نیز از سمت سازمان بورس مجوز فعالیت دریافت کردند و احتمالا معاملات این صندوق در این هفته شروع خواهد شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام گروه فلزات اساسی روند متعادلی دارند و در چند روز گذشته نیز در حالی که بازار سهام در حال رشد بود این گروه روندی متعاد را دنبال کرده که به نظر می‌رسد این روند به دلیل قیمت‌گذاری دستوری وزارت صمت در رابطه با زنجیره فولاد است.

همچنین در جریان معاملات این هفته بازار سهام به دلیل بازگشت اعتماد نسبی و همچنین رکود بازارهای موازی، سرمایه حقیقی وارد بورس می‌شود و تقاضا در بازار سهام زیاد شده است.

در جریان معاملات این هفته یک عرضه اولیه نیز خواهیم داشت اما باید ببینیم کدام عرضه اولیه چخزر یا بوعلی در این هفته به بازار سهام می‌آیند.

با بیشتر شدن تقاضا در نمادهای بزرگ بازار سهام جو و تمایلات بازار سهام نیز بیشتر می‌شود و رشد بازار سهام نیز به دلیل تقاضا افزایش پیدا می‌کند، نمادهای فارس، شستا، تاپیکو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در بازار فرابورس نیز نمادهای مارون، صبا و دی بیشترین تاثیر مثبت را دارند.

اما پیش‌بینی می‌شود در ادامه روند معاملات امروز بازار سهام عرضه در برخی نمادها بیشتر شود و عرضه و تقاضا در بازار سهام به تعادل برسد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر