|
کدخبر: 138308

پول صندوق توسعه ملی چه تاثیری بر بورس دارد؟

وعده حمایت از بازار سهام با یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی حرف تازه‌ای نیست و رئیس صندوق تثبیت بازار سهام از واریز یک هزار میلیارد تومان به این صندوق خبر داد. اما یک هزار میلیارد تومان پول صندوق توسعه ملی چقدر بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد؟

در زمان اصلاح قیمت بازار سهام و همچنین ریزش‌های شدید شاخص کل، بحث حمایت از بازار سهام با یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی مطرح شد اما رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه امروز در حالی که روند نزولی بازار سهام حدود ۲ هفته است تمام شده از وام هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سهام خبر داد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با منابع صندوق توسعه ملی گفت: این عمل از ریشه غلط است و به نظرم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کنترل نیمه دستوری بازار سهام با وجود حجم بالای معاملات در روزهای گذشته اصلا فایده‌ای ندارد.

این کارشناس در رابطه با تاثیر این پول بر بازار سهام گفت: با توجه حجم معاملات بازار سهام این پول بسیار کمتر از آن است که بتواند بر بازار سهام تاثیر جدی بگذارد، فقط در جریان معاملات امروز ارزش معاملات بازار اول حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

این کارشناس در ادامه در رابطه با حمایت از بازار سهام گفت: بازار سهام باید به حال خودش رها شود تا بتواند به تعادل برسد، جابه‌جایی و حمایت دستوری راه به جایی نخواهد برد.

به عبارتی در حالی قرار است هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به بورس وارد شود که به گفته این کارشناس حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۱۶ برابر این رقم بوده است.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    پول صندوق کجا بود پول مردم از بورس خارج کردند مجبور شدن به تدریج برگردونند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها