|
کدخبر: 137960

چگونه غیر حضوری کد بورسی بگیریم؟

دریافت غیرحضوری کد بورسی و ثبت‌نام آنلاین کارگزاری، تجربه سرمایه‌گذاری در بازار سهام را دل‌نشین‌تر کرده است.

بورس چگونه غیر حضوری کد بورسی بگیریم؟

 هر چند این روزها شاخص بورس نوسانات زیادی را تجربه می‌کند، اما کماکان سرمایه‌گذاری در بازار سهام جذابیت‌ بیشتری نسبت به دلار، طلا و خودرو دارد. تجربه نشان داده کسانی که افق سرمایه‌گذاری‌ بلندمدت در بورس دارند، بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارهای موازی کسب می‌کنند. اما چطور می‌توان بدون مراجعه حضوری، فرآیند احراز هویت سجام و کارگزاری‌ را برای دریافت کد بورسی انجام داد؟

سریع‌ترین سامانه ثبت‌نام در بورس

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹ میلیون نفر در هفت ماه اول امسال به جمعیت سرمایه‌گذاران بورس اضافه شده‌اند. از این ۹ میلیون نفر تعداد قابل‌توجهی از طریق مراجعه حضوری فرآیند احراز هویت سجام را تکمیل کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی میلیون‌ها نفر دیگر نیز در صف ثبت‌نام در بورس خواهند بود.

این حجم گسترده متقاضیان دریافت کد بورسی، ضرورت توسعه امکانات لازم جهت ارائه خدمات ثبت‌نام و احراز هویت غیرحضوری را بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار داده است.

در ماه‌های اخیر با توجه به نیاز متقاضیان، فرآیند احراز هویت غیرحضوری و حتی امضای قراردادهای کارگزاری آنلاین شد، اما کماکان فرآیند احراز هویت سجام و امضای قراردادهای کارگزاری پیچیدگی‌های متعددی داشت.

متقاضی یک بار باید در سجام ثبت‌نام می‌کرد، یک بار نیز ثبت‌نام کارگزاری را انجام می‌داد و برای احراز هویت باید به سامانه‌ای دیگری مراجعه می‌کرد و در نهایت امضای قراردادهای کارگزاری‌ هم داستان دیگری بود.

تمام این موارد باعث می‌شد هزینه مادی و زمانی زیادی برای متقاضیان ایجاد شود. از این رو کارگزاری فارابی که پیش از این امکان ثبت‌نام همزمان سجام و کارگزاری را مهیا کرده بود، سامانه احراز هویت سجام و صدور غیرحضوری کد بورسی را در اختیار متقاضیان قرار داد. بدین ترتیب علاقه‌مندان ثبت‌نام در بورس سریع‌ و ساده‌تر از گذشته می‌توانند فقط در یک مرحله ثبت‌نام سجام و کارگزاری فارابی را تکمیل کرده و احراز هویت خود را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.

در سامانه ثبت‌نام و احراز هویت سجام کارگزاری فارابی، پیچیدگی‌های معمول برطرف شده و متقاضی می‌تواند در چند دقیقه ثبت‌نام و احراز هویت سجام و کارگزاری را تکمیل کرده و در نهایت کد بورسی خود را دریافت کند.

احراز هویت سجام و دریافت سریع‌ کد بورسی

نخستین گام برای سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیرمستقیم در بورس، دریافت کد بورسی است. برای دریافت این کد لازم است مانند همه فعالان بازار سرمایه ابتدا فرآیند ثبت‌نام در سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) تکمیل شود.

ثبت‌نام مستقیم در سجام به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و در پایان نیز یک کد پیگیری ۱۰ رقمی برای متقاضی پیامک می‌شود که پس از آن باید نسبت به احراز هویت حضوری یا غیرحضوری اقدام شود. گفتنی است در صورت ثبت‌نام متقاضی در سایت کارگزاری فارابی، هر دو مرحله ثبت‌نام سجام و کارگزاری به‌طور هم‌زمان در یک مرحله انجام می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد تا همین چند وقت پیش متقاضی دریافت کد بورسی باید به دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری‌های بورس مراجعه می‌کرد؛ فرآیندی زمان‌‌بر و نه‌چندان ساده که با شیوع‌ویروس کرونا در کشور، مشکلات زیادی برای متقاضیان به‌وجود می‌آورد؛ اما اخیرا کارگزاری فارابی شرایط احراز هویت غیرحضوری سجام و امضای آنلاین قراردادهای مورد نیاز برای متقاضیان را فراهم کرده است.

براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده در این کارگزاری، متقاضیان به‌سادگی می‌توانند از طریق ورود به سایت irfarabi.com و کلیک روی گزینه «ثبت نام در بورس» فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام و امضای قراردادهای آنلاین کارگزاری را انجام دهند.

یکی از مزایای این کارگزاری سادگی فرآیند ثبت‌نام و سرعت صدور کد بورسی است، به‌طوری‌که اگر تاکنون در سجام ثبت‌نام نکرده باشید، در کمتر از چند دقیقه با ثبت‌نام در کارگزاری فارابی، به‌طور هم‌زمان ثبت‌نام سجام شما هم تکمیل می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر