|
کدخبر: 136325

روند فعلی بورس تا کی ادامه دارد؟

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل به دلیل تقاضا در نمادهای شاخص‌سازز روندی صعودی داشت، اما این روند صعودی تا کجا پایدار است؟

بورس روند فعلی بورس تا کی ادامه دارد؟

تقاضا به بازار سهام بازگشته و شاخص کل با شروع معاملات خود در روز اول آذر صعودی ۲ درصدی داشت و به یک میلیون و ۳۷۲ هزار واحد رسید.

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شاخص یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد گفت: می‌توان گفت وقتی شاخص کل از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عبور کرد امیدواری به بازار سهام بازگشت، همچنین به نوعی تمایلات بازار سهام نیز عوض شد و قیمت دلار نیز در محدود ۲۵ هزار تومان تثبیت شد و به همین دلیل به نظر می‌رسد روند صعودی بازار سهام شروع شده اما نباید انتظار داشت بازار سهام مانند اول سال رشدی شارپی داشته باشد.

این کارشناس در ادامه افزود: فعلا جو و تمایلات بازار سهام مثبت و به نظر می‌رسد سیگنال‌های سیاسی نیز مثبت است و احتمالا حتی در صورت ریزش بیشتر قیمت دلار به دلیل امیدواری و تمالات مثبت بازار سهام شاخص کل ریزش ندارد و به نظر می‌رسد بانک مرکزی نیز با بازار سهام به نوعی همسو شده و فعلا قرار نیست نزخ سود بانکی که از سیاست‌ها بانک مرکزی است تغییر چندانی داشته باشد.

این کارشناس در رابطه با بازار سهام این هفته گفت: روند بازار سهام این هفته مثبت است اما به نظر می‌رسد روند صعودی در روزهای ابتدایی هفته قوی‌تر روزهای پایانی باشد و با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته عرضه در بازار بیشتر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر