|
کدخبر: 134563

نمادهای شاخص ساز سبز شدند

با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا به بیشتر نمادهای شاخص‌ساز بازگشته است و شاخص کل در ۱۵ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از یک درصد رشد کرد.

بورس نمادهای شاخص ساز سبز شدند

با شروع معاملات این هفته از بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از یک درصد رشد کردو به یک میلیون و ۲۴۰ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز حدود نیم درصد رشد کرد و این نشان از کلیت مثبت بازار سهام دارد.

در دو روز آخر معاملات هفته گذشته عرضه و تقاضا در بازار سهام به تعادل رسید و با همچنین قیمت دلار نیز کاهش زیادی نداشت و قیمت‌های جهانی نیز در پی خبر تولید واکسن کرونا افزایش یافت و همه این دلایل باعث بازگشت تقاضا به بازار سهام این هفته شدند.

در جریان معاملات امروز نمادهای خودرویی بیشترین تقاضا را در بازار سهام دارند و تقاضا به گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی، پالایشی و بانکی نیز بازگشته است.

همچنین ارزش صف‌های خرید بازار سهام امروز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

برخی از کارشناسان معتقدند هنوز اصلاح بازار سهام تمام نشده است و متغیرهایی چون نرخ سود بین بانکی و بانکی و همچنین قیمت دلار که از جمله سیاست‌های بانک مرکزی است بر بازار سهام تاثیر زیادی دارد که هنوز تکلیف این متغیرها مشخص نشده و باید منتظر سیاست‌های بانک مرکزی ماند.

نمادهای فولاد، فملی و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام امروز داشتند.

همچنین برخی خبرها حاکی از تزریق حدود ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به بازار سهام است که محمد خبر‌ی‌زاد، کارشناس بازار سهام معتقد است تزریق این منابع بازار سهام باعث مثبت شدن مصنوعی شاخص کل و عقب افتادن کف‌سازی بازار سهام خواهد شد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها