|
کدخبر: 129562

در بورس امروز چه گذشت؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل در پی عرضه‌های سنگین در کلیت بازار سهام ۳ درصد ریزش داشت و به یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید.

بورس در بورس امروز چه گذشت؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بعد از ریزش ۳ درصدی به یک میلیون و ۴۱۹ هزار واحد رسید و با وجود حمایت‌هایی که حقوقی‌ها در برخی نمادها انجام دادند اما فشار عرضه مانع بازگشت شاخص کل بازار سهام شد.

شاخص هم‌وزن نیز حدود ۱.۵ درصد ریزش کرد و این موضوع نشان دهنده کلیت منفی و در صف فروش بازار سهام بود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام بیشتر نمادها از جمله نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه‌های خودرویی، فلزات اساسی، پالایشی و پتروشیمی روندی منفی داشتند و گرفتار صف فروش بودند.

ریزش شاخص کل بازار سهام به دلیل جو هیجانی ایجاد شده، روند نزولی قیمت ارز و شانس بیشتر پیروزی بایدن در انتخبات امریکا پیش‌بینی می‌شود اما روند بازار سهام تا انتخابات امریکا نوسانی خواهد بود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام سهم‌های مانند شپنا، وبملت حمایت در بازار سهام حمایت شدند اما عرضه در این نمادها به شدت زیاد بود و حمایت‌ها کارساز نبودند.

در این میان نمادهای بانکی وضعیت بهتری نسبت به دیگر نمادهای داشتند.

به نظر می‌رسد تمایلات بازار سهام به شدت منفی است و به نظر می‌رسد حتی اخبار خوب نیز نمی‌تواند روند بازار سهام را دوباره به روند صعودی بازگرداند و همچنین امروز روند دلار به شدت نزولی بود و این موضوع تاثیر منفی بر بازار سهام خواهد داشت.

همچنین امروز معاملات خرد سهام عدالت نیز متوقف شد و از طرفی نیز وزیر اقتصاد از تامین بودجه ۳۳ هزار میلیارد تومانی از بازار سهام خبر داد.

برخی از کارشناسان نیز معتقدند ریزش شاخص کل بازار سهام دستوری است و دولت قصد تامین بودجه از بازار سهام را دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها