|
کدخبر: 129520

۵۰ معدن در راه بورس

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تشکیل ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و پیش‌بینی پذیرش در بورس ۵۰ معدن از ۵۰۰ معدن فعال تا پایان سال خبر داد.

بورس ۵۰ معدن در راه بورس

سعید زرندی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری از نیازهای اصلی حوزه معادن است، گفت: تشکیل هلدینگ سرمایه‌گذاری از امکاناتی است که بازارسرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه فراهم کرده است. بنابراین گام‌های اولیه راه‌اندازی هفت هلدینگ سرمایه‌گذاری بخش صنعت و سه هلدینگ بخش معدن با اعمال ملاحظات قانونی برداشته شده که بزودی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: هدایت نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان به بازار سرمایه و بخش‌های مولد در اولویت وزارت صنعت بوده و ز اواخر سال گذشته به بخش تولید و حوزه معادن توجه ویژه‌ای شده و برنامه‌های مشخصی پیشنهاد ارائه شده و تمام محصولات معدنی و زنجیره ارزش تولید با جدیت تمام دنبال خواهد شد.

زرندی ادامه داد: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت شد تا از ظرفیت بازارسرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود ۵۰۰ معدن از این موضوع استقبال کرده و در جلسات مشاوره حضور یافتند که در صورت فراهم شدن پذیرش ۵۰ معدن تا پایان امسال، عمل کار بسیار مهمی انجام شده که می‌تواند مقدمه‌ای برای سال‌های آینده باشد.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها