|
کدخبر: 120155

جلوی زیان دهی بازار بورس را بگیرید

بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی به نکات مهم روز پرداخته است.

متن کامل پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر- ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ که نسخه‌ای از آن در اختیار قرار گرفته در ادامه آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین

ستایش بیکران خدای را سزاست که با ما توفیق رهروی راه هدایت عطا فرمود و سلام بی‌پایان و حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که پیامبر آفتاب بیداری و نجات و کمال است و درود پیوسته بر خاندان طاهرینش علیهم السّلام که الگو و اسوه انسانیت تراز هدایت الهی و کانون عصمت و طهارت می‌باشند و سلام و عرض ادب بر تمامی مؤمنان و اهل عبادت و طاعت که در طریق اسلامیت و مجاهدت کوشا هستند.

در این جمعه پانزدهم محرم الحرام به محضر منوّر مخاطبان گرانقدر چند نکته عرضه دارم:

۱. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیة در جلسه غیرحضوری با مسؤولان آموزش و پرورش کشور مطالب بسیار مهمی درباره ساختار آموزش و پرورش بیان فرمودند که اجرای آن موجب رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش کشور خواهد شد و بر تمامی مسؤولان ضرورت دارد آن را نصب العین خود قرار دهند. از نکات مهم سخنان رهبر عالی قدر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

الف. منطق ایجاد دستگاه عظیم آموزش و پرورش انسان شایسته‌سازی است و آن انسان مؤمن، خردمند، اندیشمند، مجاهد و اهل عمل و متخلق به اخلاق اسلامی می‌باشد.

ب. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به روزرسانی و کامل گردد و مطابق با زمانبندی خاص اجرا گردد.

ج. توجه ویژه به معلمان شود؛ زیرا آنان افسران سپاه پیشرفت کشور می‌باشند و سه عنصرِ خود معلم، آموزش و پرورش و نهادهای تبلیغاتی فرهنگ‌‌سازی ارجمندی نقش و جایگاه معلم نمایند.

د. عدالت آموزشی به دقت رعایت گردد

هـ. از آفت و زیان‌های احتمالی آموزش مجازی پیشگیری گردد.

و. به فعالیت‌های پرورشی اهتمام گردد.

ز. مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها سامان و سازماندهی گردند.

۲. در آستانه بازگشایی مدارس و در شرایط خاص بیماری کرونا با محدودیت‌های ویژه آن می‌باشیم؛ به این جهت توجه مسؤولان را به چند موضوع جلب می‌نمایم:

الف. سلامت دانش آموزان و دانشجویان در اولویت بوده و در تمامی برنامه‌ها لحاظ اساسی گردد و هر برنامه‌ای که منافات با آن داشته باشد باید تدبیر گردد.

ب. با توجه به رایگان بودن برنامه آموزش و پرورش طبق قانون اساسی و در شرایط غیر حضوری و نیاز دانش آموزان به دستگاه‌های دیجیتال بسیاری از دانش‌آموزان توانایی مالی برای خرید آن را ندارند بدین منظور تامین گسترده آن برای دانش آموزان نیازمند توسط نهادهای حمایتی و استفاده از صدا و سیمای ملی و استانی ضروری به نظر می‌رسد.

ج. بی‌تردید سطح علمی دانش آموزان باید حفظ و ارتقا یافته و امور پرورشی و فرهنگی نیز حتما در برنامه‌ها مورد توجه اصلی قرار گیرد

- سیستم مشاوره علمی و پرورشی و ارتباط پیوسته بین امور مشاوره‌ای علمی و پرورشی با دانش‌آموزان برقرار باشد.

- همچنین خانواده‌های محترم همکاری‌های لازم با نظام آموزش و پرورش داشته باشند.

۳. استان بوشهر در شرایط (هشدار) در موضوع بیماری کرونا قرار دارد و برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز می‌باشند، لازم است مسؤولان مختلف به ویژه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و آغاز فصل پاییز که خود زمینه بیماری‌های فصلی را ایجاد می‌کند به موارد زیر توجه کافی نمایند:

الف. نظارت گسترده تر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و برخورد بازدارنده با متخلفان.

ب. توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان و اختصاص دادن برخی از بیمارستان‌ها برای درمان و اولویت دادن به موضوع پیشگیری.

ج. وارد کردن واکسن آنفولانزا به استان به مقدار لازم و مورد نیاز و توزیع مناسب و عادلانه آن.

از تمامی مردم عزیز تقاضا دارم امور بهداشتی را با نهایت دقت مراعات نمایند.

۴. توجه همگان به ویژه مسؤولان را به پروژه صیانت و مراقبت از سرمایه‌گذاری مردمی مانند بازار بورس جلب می‌کنم و از مسؤولان و مردم تقاضا دارم در عرضه بورس که احتمال ریسک بالا دارد مراعات و مواظبت‌های اقتصادی مناسب داشته باشند و متصدیان امور اقتصادی این سرمایه عظیم مردمی را در مسیر رونق تولید هدایت کرده و به کار ببرند و از ایجاد حباب‌های اقتصادی و ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

خداوند ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان و تقوا، اخلاق، بصیرت و مجاهدت ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می‌داریم.

صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها