|
کدخبر: 120025

اتفاق مهم بورسی در هفته آینده

در جلسه امروز رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با حقوقی‌های بازار سرمایه تصمیماتی در رابطه با نحوه بازارگردانی در بورس گرفته شد.

بورس اتفاق مهم بورسی در هفته آینده

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشستی که امروز با حضور سهامداران عمده برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه طبق گفته شما امروز جلسه با حضور حقوقی‌ها برگزار شد در حالی که باید قرارداد بازارگردانان توسط شرکت‌هایشان انجام شود، چرا این اتفاق رخ نداد؟ گفت: صندوق تثبیت یا همان حمایت بازار به عنوان صندوق توسعه در بازار حضور دارد و هم اکنون نقش نقد شوندگی خودش را ایفا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که سرمایه داران عمده از آنجایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و هم جز سهام داران عمده ناشر هستند، این گروه از افراد باید به ناشران سهم بدهند به علت آنکه ناشران از خود سهمی ندارند.

او افزود: هر کدام از این حقوقی‌ها چندین شرکت در زیر مجموعه خود دارند به همین علت ما سعی کردیم با این گروه از افراد جلسه بگذاریم عمدتا جلسه‌‌هایی که بورس تهران یا سازمان بورس با خود ناشران برگزار می‌کند برای آن است که تا آنان بیایند و قرار داد‌های خود را با سبد گردانان تنظیم کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم، تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه از روز شنبه خواهند گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه‌ای باشد که به سبدگردانان کمک کند.

او در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صد در صد بحث بازار گردانی را با آنها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثر‌گذاری در بازار داشته باشند ما درحال‌حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت سنجی می‌شوند و به همان میزان در بازار مشارکت می‌کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    بابا این رئیس جدید کی بود اومد پول مردم را دود کرد خوب شد من اومدم بیرون

  • ناشناس ارسالی در

    به این بابا هر چی میخوره الا بورسی بودن

  • ناشناس ارسالی در

    هی امروز فرداو هفته اینده می کنیدبعدهم ن شد

  • Mod ارسالی در

    چقدر بی انصافا اینا، وعده می دن، بعد صبحش نواسان می گیرن، سهامشون می اندازن به مردم، می گن حمایت که راحت نوسان بگیرن، خدا ازشون نگذره

  • ناشناس ارسالی در

    اینه حمایتتون
    حماییتونم بخوره تو سرتون

  • ناشناس ارسالی در

    آدم ای رئیس بورس رو که می بینه استرس میگیره قیافه ش یک جوریه که انگار اتفاقی افتاده ونمیگه

  • علی ارسالی در

    با سلام و ادب
    آیا رشد یا اصلاح نما د باید بوسیله حقوقی مشخص شود یا عملکرد و رقابت شرکتها در کیفیت و کمیت تولیدات؟ ا گر به فکر رونق و رشدتولید باشید و سامانه را در برابر نوسانگیری ایمن کنید خود به خود ثبات و اعتماد به بازار بر می گردد. < br /> چرا بیراهه می روید؟
    حقوقی تا چه زمانی می تواند، در بازار تعادل ایجاد کند؟ بسیاری از حقیقی ها هم مثل خود حقوق ی ها نوسانگیر شده اند؟
    رشد بی حسا ب و کتاب نماد، چه ضربه ای به اقتصاد کشور می زند؟ فکر تورم را کرده اید؟
    ای ن حجم از نقدینگی مردم در بورس، باید فرصت ی در جهت رونق اقتصادی باشد نه اینکه سرما یه مردم توسط نوسانگیرهای حقیقی و حقوقی، به یغما برود.
    اقتصاد همیشه از دلا ل های طمعکار ضربه خورده
    خیلی راحت می‌شود سامانه بورس را ایمن کرد،
    چطور تا یک عدد را خارج محدوده قیمت و یا زمان وارد کنیم، سیستم اخطار می دهد.
    👈اگر شخصی، سهمی را خرید و خواست همان ر وز بفروشد، در اختلاف خرید و فروش، نهایت سودش به اندازه کارمزد باشد. آبشاری بخرد و بفروشد به هر تعداد و دفعه، ولی ‌در آن سهم، در یک روز هیچ سودی نبرد. اگر با حسا ب و کتاب خریده یا فروخته، و می‌خواهد سود ببرد، لااقل یک روز صبر کند تا مشخص شود که نمی تواند آب را گل آلود کند و ماهی بگ یرد. خرید و فروش تکراری روزانه هر سهم مج از باشد، ولی در اختلاف قیمتی نهایتا به ا ندازه سود کارگزاری و بدون یک ریال سود بی شتر در روز برای حقیقی و حقوقی، سیستم اخط ار دهد.
    یک سؤال:
    صبر و سها مداری اگه خوبه، چرا جلوی نوسانگیری و باز یگری گرفته نمی شود؟
    ایمن شدن= اعت مادسازی= ثبات در بازار= رشد و اصلاح منطق ی و واقعی هرنماد

ارسال نظر