|
کدخبر: 116483

تاریخچه سقوط وال استریت و بهترین زمان برای تجارت معاملات در بازار فارکس چیست؟

حذف مقررات یکی از دلایل بحران مالی سال ۲۰۰۸ بود. مشتقات مبتنی بر رهن، اوراق بهادار تحت حمایت رهن نامیده می‌شدند.

وال استریت به بزرگی نام خود در سراسر جهان، در طول تاریخ خود با سقوط و شکست هایی نیز مواجه شده که اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. در این مقاله به تاریخچه‌ای از سقوط وال استریت می‌پردازیم.

بحران مالی سال ۲۰۰۸

حذف مقررات یکی از دلایل بحران مالی سال ۲۰۰۸ بود. مشتقات مبتنی بر رهن، اوراق بهادار تحت حمایت رهن نامیده می‌شدند. این سهام توسط نوآوری دیگری در وال استریت به نام مبادله پیش فرض اعتباری تضمین شده بودند. همه آنها با موفقیت در بازار ثانویه مورد معامله قرار گرفتند تا اینکه در سال ۲۰۰۶ سقوط قیمت مسکن آغاز شد.

رهن‌های اساسی به طور پیش فرض شروع به کار کردند و هیچ کس نمی‌دانست چگونه اوراق بهادار تحت حمایت رهن را قیمت‌گذاری کند. پیش فرض‌های بسیار زیادی وجود داشت که شرکت هایی مانند AIG که بدهی را تضمین می‌کردند تمام پول نقد خود را از دست دادند.

وال استریت با شوک مواجه شد، بازارهای جهانی سهام سقوط کردند و بانک‌ها به یکدیگر وام نمی‌دادند. این بحران بدترین رکود تاریخ را، از زمان رکود بزرگ در مین استریت، به وجود آورد. تنها چیزی که باعث از بین رفتن شوک شد این بود که دولت فدرال با برنامه TARP وال استریت را در سال ۲۰۰۸ نجات داد و در سال ۲۰۰۹ با «بسته تحریک اقتصادی» اعتماد را به بازار برگرداند.

رپورتاژ

رکود بزرگ

سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹، «رکود بزرگ» را آغاز کرد. این رکود در ۲۴ اکتبر سال ۱۹۲۹، روزی که به پنجشنبه سیاه معروف است، شروع شد. رکود در روز «سه‌شنبه سیاه» بدتر شد، یعنی زمانی که داو تنها در عرض چند ساعت تمام دستاوردهای سال را از دست داد. بانکداران وال استریت در تلاش برای توقف کاهش قیمت سهام شکست خورده بودند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران حقیقی پس انداز زندگی خود را در بازار بورس گذاشته بودند. وقتی سرمایه آنها محو شد، اعتماد به وال استریت و اقتصاد امریکا از دست رفت. برخی دیگر تمام پس انداز خود را از بانک‌ها پس گرفتند و پس از آن سقوط کردند. بسیاری از مردم احساس می‌کردند که وال استریت اقتصاد امریکا بود. تنها هزینه‌های گسترده دولت در «معامله جدید» و جنگ جهانی دوم بود که رشد اقتصادی را دوباره احیا کرد.

قانون داد-فرانک

در سال ۲۰۱۰ کنگره قانون اصلاحات داد-فرانک وال استریت را تصویب کرد تا با نظارت بیشتر دولت فدرال بر وال استریت، از بروز هر بحران مالی دیگر جلوگیری کند. به عنوان مثال، شرکت‌های مالی غیر بانکی مانند صندوق‌های تامینی، ملزم به ثبت نام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ارائه اطلاعات در مورد معاملات و کل دارایی‌های خود بودند.

قانون داد-فرانک (Dodd-Frank) خواستار تنظیم مشتقات با ریسک بالا توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار یا کمیسیون معاملات آتی کالا شد. این قانون از نمایندگی‌ها خواست تا مانند بورس اوراق بهادار یک مرکز تهاتر مشتقات تاسیس کنند تا این معاملات با شفافیت بیشتری انجام شوند.

جنبش اشغال وال استریت

جنبش اشغال وال استریت واکنشی دیگر نسبت به بحران مالی بود. «جنبش مقاومت بدون رهبر» آن در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ با اشغال غیر خشونت آمیز میدان آزادی در منطقه مالی نیویورک آغاز شد. این جنبش در بیش از ۱۵۰۰ شهر در سراسر جهان گسترش یافت.

رپورتاژ۲

جنبش اشغال وال استریت مخالف نابرابری درآمدی است که در آن ۱٪ از جمعیت جهان ۴۰٪ از ثروت آن را در اختیار دارند. وال استریت را به دلیل ایجاد بحران مالی، رکود اقتصادی و بیکاری طولانی مدت ناشی از آن را محکوم کردند. تلاش کردند تا روند دموکراتیک را پس بگیرند. آنها ادعا کردند که این روند توسط پول، رابطه‌ها و قدرت وال استریت کنترل می‌شود.

از آن زمان، این گروه در جناح‌های زیادی پراکنده شده است. اصول اصلی آن در مورد نابرابری درآمدی، یعنی همان ۱٪ و تأثیر پول زیاد بر سیاست‌ها باقی مانده است. درخواست این جنبش مبنی بر افزایش حداقل دستمزد ملی، توسط بسیاری از شهرها، ایالت‌ها و شرکت‌ها ادامه یافت. جنبش اشغال قانون‌گذاران را نیز تحت تأثیر قرار داد تا بخشش بدهی دانشجویان را در نظر داشته باشند.برای اطلاعات جامع درباره وال استریت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://chartiran.com/1572/wall-street

بهترین زمان برای تجارت بازارهای فارکس

بسیاری از معامله گران مبتدی در فارکس بازار را در هر لحظه فعال نگه می‌دارند. آنها تقویم‌های مختلف اقتصادی را دنبال می‌کنند و پس از انتشار هر نوع اطلاعاتی، با حرص و ولع زیاد به معامله می‌پردازند. بازار ارزهای ۲۴ ساعت در روز و پنج روز در هفته را راهی آسان برای معامله در تمام ساعت‌های روز می‌بینند. این رویکرد نه تنها می‌تواند سرمایه معامله گر را به سرعت از بین ببرد، بلکه حتی می‌تواند ثابت قدم‌ترین معامله گر را نیز دلسرد کند.

بهترین ساعت‌ها برای تجارت فارکس

تجارت ارز به دلیل ساعات کاری که دارد بی‌نظیر و منحصر به فرد است. آغاز هفته از ۵ بعد از ظهر (زمان استاندارد شرقی یا EST) روز یکشنبه تا ۵ بعد از ظهر روز جمعه است.

تمام ساعات روز به یک اندازه برای معامله مناسب نیستند.پس بهترین زمان معامله در بازار فارکس چیست ؟

بهترین زمان برای معامله زمانی است که بازار در فعال‌ترین حالت خود باشد. زمانی که بیش از یکی از چهار بازار فارکس به طور همزمان باز شوند، یک فضای تجارت شدید ایجاد می‌شود و بدان معنی است که نوسانات قابل توجهی در جفت ارزها وجود خواهد داشت.

هنگامی که تنها یک بازار باز است، جفت ارزها به سختی در حدود ۳۰ پیپ حرکت قفل می‌شوند. دو بازار که به طور هم زمان باز می‌شوند به راحتی می‌توانند حرکت شمال ۷۰ پیپ را تجربه کنند، به خصوص وقتی اخبار بزرگ منتشر می‌شوند.

 

همپوشانی در زمان معاملات فارکس

جدول

 

زمان معاملات در بازارهای فارکس

بهترین ساعت برای معامله هنگام همپوشانی زمان معاملات بین بازارهای آزاد است. همپوشانی موجب دامنه قیمت بالاتری می‌شود و در نتیجه فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کنند. در اینجا به سه همپوشانی که هر روز اتفاق می‌افتد نگاهی دقیق تر می‌اندازیم:

ایالات متحده امریکا/ لندن (۸ صبح تا ظهر): سنگین‌ترین همپوشانی در بازارهای فارکس در ایالات متحده امریکا/ لندن رخ می‌دهد. بیش از ۷۰٪ از تمام معاملات زمانی اتفاق می‌افتد که این بازارها همپوشانی دارند زیرا دلار امریکا و یورو (یورو) دو ارز محبوب برای تجارت هستند. این بهترین زمان برای معامله است زیرا میزان نوسانات (یا فعالیت قیمت) بالا است.

سیدنی/ توکیو (۲ صبح تا ۴ بعد از ظهر): این مدت زمان به اندازه همپوشانی ایالات متحده امریکا/ لندن پرنوسان نیست، اما باز هم فرصتی برای معامله در دوره‌ای از نوسان پیپ فراهم می‌کند. ین/ یورو یک جفت ارز ایده آل برای انتخاب است، زیرا این دو ارز اصلی هستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

لندن/ توکیو (۳ صبح تا ۴ صبح): این همپوشانی به دلیل زمان آن (بیشتر تریدرهای مستقر در ایالات متحده در این زمان بیدار نخواهند بود) کمترین میزان اکشن را از بین سه زمان اصلی تجربه می‌کند و یک ساعت همپوشانی فرصت اندکی برای رصد تغییرات بزرگ پیپ فراهم می‌آورد.

منبع : https://chartiran.com

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها