|
کدخبر: 116048

اثر اخبار و رفتار‌های هیجانی در بورس/فیلم

غیر از اخبار و اطلاعات منفی تاثیر‌گذار در بازار سرمایه این هفته شاهد هیجاناتی بودیم که تاثیر گرفته از هیجانات ماه‌های قبل در بازار سرمایه بوده است.

بورس

علی عباسی درباره آنچه در بازار بورس در این هفته گذشت با بیان این که اخبار و اطلاعات بیشترین تأثیر را در روند نزولی یا صعودی بازار بورس دارند، افزود: دولت‌ها همیشه برای حمایت از بورس سعی می‌کنند بهترین اخبار را در این باره منتشر کنند.

وی گفت: متأسفانه در هفته‌ای که گذشت شاهد چالش بین دو دستگاه اقتصادی کشور درباره عرضه صندوق دارا دوم بودیم که باعث شد سهامداران برخورد‌های مختلفی از چالش دو وزارتخانه اقتصاد و نفت داشته باشند و ماهیت این عمل ریزش سهام در هفته‌ای که گذشت شد.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این که بازار بورس در هفته جاری شاهد بهترین اخبار بنیادی از شرکت‌ها هم بود، افزود: نکته حائز اهمیت در این بازار این بود که باید هیجان سهامدار را هنگام خرید گرفت.

آقای عباسی گفت: در ماه‌های قبل هیجانات زیادی از سوی دستگاه‌های دولتی و عامه مردم به بازار ورود پیدا کرد که گویا در این بازار همیشه روند نزولی است و سهامداران نزول این بازار را قبول نمی‌کردند.

وی افزود:، اما چالش بین دو وزارتخانه باعث شد شاهد ریزش شدید بازار سرمایه باشیم البته این را باید کنار موضوع قیمت ارز قرار داد که عامه مردم فکر می‌کردند بازار بورس وابستگی کاملی به بازار ارز دارد و عملاً با کاهش نرخ ارز شاهد ریزش بازار سرمایه هم بودیم که در واقع چنین چیزی نیست فقط بخش کوچکی از بازار سرمایه وابسته به ارز است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها