|
کدخبر: 115507

رشد دلار پس از ۷ هفته

در داد و ستد امروز بازارهای جهانی، ارزش دلار پس از ۷ هفته سقوط در برابر سبد ارزی کشورهای دیگر، امروز با اندکی رشد همراه شد.

بورس رشد دلار پس از ۷ هفته

در معاملات امروز بازارهای جهانی خبر بهبود آمار صنعتی چین، افزایش تقاضای نفت در آسیا و امید برای محرک‌های مالی بیشتر در ایالات متحده موجب شد تا قیمت نفت با رشد قابل توجهی مواجه شود.

بر اساس گزارش رویترز در معاملات امروز نفت، هر بشکه نفت برنت با ۰٫۲ درصد از مرز ۴۵ دلار گذشت و قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدییت نیز با ۰٫۳ درصد رشد به ۴۲ دلار و ۸ سنت به ازای هر بشکه رسید.

این در حالی بود که قیمت طلا با فاصله گرفتن از اوج تاریخی خود و افت ۰٫۲ درصدی ۲ هزار و ۳۰ دلار به ازای هر اونس معامله شد. این در حالی بود که روز جمعه اونس به رکورد تاریخی ۲۰۷۲ دلاری رسیده بود.

رسیدن تولید صنعتی چین به دوران قبل از کرونا موجب شده تا اقتصاد این کشور دوباره در مسیر رشد قرار بگیرد و تقاضا در آن زیاد شود. در وال‌استریت نیز شاخص صنعتی داوجونز به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید ولی شاخص نزدک پس از این که هفته گذشته رکورد تازه‌ای از خود به جای گذاشته بود روز گذشته ۱٫۵ درصد سقوط کرد.

تنش میان امریکا و چین در آستانه مذاکرات تجاری برنامه‌ریزی شده در آخر این هفته موجب شده تا بازار ها کمی دچار سردرگمی شوند.

دلار نیز پس از هفت هفته افت، امروز در برابر سبد ارزهای دیگر اندکی رشد کرد ولی به نظر می‌رسد روند این ارز همچنان نزولی باشد. شاخص دلار امروز با رشدی ۰٫۱۸ درصدی مواجه شد و یورو نیز افتی ۰٫۳۸ درصدی را تجربه کرد تا هر یورو معادل ۱٫۱۷۴۱ یورو باشد. ین نیز نسبت به دلار ۰٫۰۱ درصد افت کرد تا هر دلار ۱۰۵٫۹۵ ین معامله شود.

در بازار فلزات جهانی نیز اگر چه مس و آلومینیوم با افت قیمت مواجه شدند اما سرب و روی شاهد افزایش قیمت ۰٫۳ درصدی بودند.

بورس تهران اما از روز گذشته با چالش کاهش اعتماد مواجه شده است. خبرهای ضد و نقیض در مورد عرضه دارا دوم که قرار بود دومین صندوق ETF دولتی با محوریت سهام پالایشگاهی باشد موجب شد تا نمادهای این گروه معاملات پرنوسانی را داشته باشند و بارها بین کف و سقف قیمت نوسان کنند. البته در نهایت صف فروش شدن این نمادها به دیگر گروه‌های بازار هم سرایت کرد تا در روزی که شاخص با رشدی ۲۰ هزار واحدی شروع به کار کرده بود در نهایت با افتی ۱۳ هزارتایی به کار خود پایان دهد. امروز نیز مهم‌ترین مسئله بازار همین عدم اطمینان به حمایت دولت از بورس است. در بازارهای جهانی نیز حادثه‌ ویژه‌ای رخ نداده که بخواهد بورس را تحت تاثیر خود قرار دهد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها